شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اینستاگرام#مازندران#اصفهانی

باید با هتاکی در شبکه های مجازی برخورد شدید صورت بگیرد

باز هم بی احترامی به مردم شریف مازندران در اینستاگرام / فیلم

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، " یه روز یه شمالی" " یه روز یه ترکه" " یه روز یه اصفهانی ... "" یه روز یه ..." این جملات ، سال‌های نه چندان دور یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای گفتن حکایت یا لطیفه‌ای بود که یک قوم را به باد استهزا و تمسخر و ریشخند می‌گرفتند توهینی برای چند لحظه خنده و تفریح، جوک‌های سخیف قومیتی که ساخته و از مرز طنز فراتر رفته و به یک توهین تبدیل می ‎شد و روح و روان بسیاری را رنج می دهد.

باز هم بی احترامی به مردم شریف مازندران در اینستاگرام / فیلم

هتاکی به مازندرانی‌ها حالا شکل دیگری گرفته و توهین در قالب جوک‌های سخیف قومیتی در فضای مجازی در حال انتشار است.

توهین‌های قومیتی در قالب لطیفه مدت‌ها کمرنگ شده بود، برخی‌ها می‌گفتند ماجرا به اصطلاح خز شده و بی کلاسی است، برخی‌ها هم معتقدند دیوار شیشه‌ای فضای مجازی باعث شده است فرقی نکند صفحه‌ای پر مخاطب باشد یا خلوت ، اگر کسی بخواهد هم دیگر نمی‌تواند اقوام و قومیت‌ها را سوژه خنده کند و یک شکلک هم بگذارد کنارش، بازخوردها در این فضا آنقدر منفی و جدی است که برای فرد هتاک درس عبرتی می‌شود تا پای قومیت‌ها را برای ریشخند و تفریح وسط نکشد.

اما در حالیکه بیش از یک دهه از فتوای صریح مراجع درباره حرمت قومیت‌ها می‌گذرد و رسانه‌ ها تا توانستند درباره بد بودن این رفتارها تذکر داده اند مدتی است برخی صفحات اینستاگرام پر شده است از جوک‌های قومیتی که با ساخت جوک‌های سخیف و بازنشر آن، هویت ملی ما را نشانه گرفته اند.

 توهین به مازندرانی‌ها در قالب جوک‌های مستهجن هم مدتی است در برخی صفحات اینستاگرامی آغاز شده است و یکی از این افراد هتاک که متاسفانه خود نیز به نظر مازندرانی یا آشنا به زبان این منطقه است با لهجه مازندرانی و ادبیاتی سخیف به بانوان این سرزمین توهین می‌کند شاید برای گرفتن چند فالوور بیشتر، اما به نظر می‌رسد تولید محتوای توهین آمیز به قومیت‌ها در فضای مجازی مصداق بارزی است از تولید محتوای مجرمانه و به پیگیری و جدیت دستگاه انتظامی و قضایی استان برای شناسایی و برخورد با  هنجارشکنان نیاز است.