فرشید الازمنی نوده، معاون اجرایی سازمان نظام پرستاری استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار برنا درباره اجرای طرح تعرفه گذاری پرستاران گفت:  پرستاران در بیمارستان کار سرم تراپی، نوار قلب، سونداژ بیمار، پانسمان، بخیه و مراقبت های دیگر را انجام می دهند اما انجام چنین کار هایی به اسم پزشک محاسبه می شود و هزینه آن به این افراد داده می شود که  این اقدام از نظر عرفی و شرعی درست نیست.

او با بیان اینکه  طرح تعرفه خدمات پرستاری تصویب شده است اما هنوز اجرایی نشده و به دانشگاه ها هم چیزی ابلاغ نشده است، افزود: قرار است این طرح در دولت جدید به اجرا گذاشته شود که هزینه های انجام شده در این طرح یک دهم کاهش پیدا می کند و در نهایت اجرایی شدن این طرح هم به نفع پرستار، بیمار، خانواده و سیستم های درمانی می تواند باشد.

معاون اجرایی سازمان نظام پرستاری استان تهران درباره مشکلات گروه پرستاری ادامه داد: دریافتی پرستاران نسبت به رده های هم سطح خودشان در سطح ادارات با توجه به حجم کاری و فشار کرونا تناسب و سنخیتی ندارد.

او با اشاره به اینکه بحث رفاهی کل مجموعه ی بهداشت و درمان نسبت به سایر ارگان وضعیت مناسبی ندارد، افزود: کمبود پرستاران موضوع قابل توجهی است چرا که درحال حاضر فشار کاری مضاعفی به همکاران پرستار وارد است و کمبود نیرو در این حوزه بیداد می کند.

الازمنی تصریح کرد: تبدیل وضعیت نیرو های طرحی، شرکتی، قراردادی و 89 روزه مورد توجه است چرا که در بحران کرونا این افراد بسیار زحمت کشیدند و با مبالغ و امتیازات پایین تری نسبت به همکاران پیمانی و رسمی  خدمت گذاری کردند. همچنین درخواست ما این است که این افراد هر چه زودتر این افراد بدون آزمون تبدیل وضعیت شوند.

معاون اجرایی سازمان نظام پرستاری استان تهران گفت: مطالبه ی اصلی ما اجرای طرح تعرفه گذاری و تعلق فوق العاده خاص است که مانند سایر ارگان ها که بخشودگی مالیاتی اعمال می شود برای این قشر از جامعه نیز این امر اجرایی شود.

الازمنی با اشاره به اینکه کرامت کاری و هویت کاری پرستاری باید رعایت شود، تصریح کرد: استفاده از پرستاران در جایگاه های مدیریتی بسیار مورد توجه است که متاسفانه سال هاست پزشکان محترم این جایگاه ها را گرفته اند؛ همچنین امیدواریم هر چه زودتر تغییراتی در بحث مدیریت وزارت بهداشت و درمان کشور صورت بگیرد چرا که پرستاران بسیار توانمند هستند و از 24 ساعت کاری، 16 ساعت مدیریت بخش های بیمارستانی را پرستاران مدیریت می کنند.

انتهای پیام/4