شهر خبر

پرونده رای اعتماد به وزرا فردا بسته می‌شود/ فرآیند رای گیری گلدانی و شمارش آرا به صورت دستی خواهد بود

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرونده رای به وزرا فردا بسته می‌شود گفت: فرآیند رای گیری به روش گلدانی و شمارش آرا به صورت دستی خواهد بود.

خبرگزاری میزان- سید محسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما در خصوص ادامه برنامه کاری مجلس برای بررسی برنامه وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم گفت: کار بررسی صلاحیت چهار وزیر در صحن علنی مجلس شورای اسلامی باقی مانده است لذا فردا کار بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در صحن علنی ادامه خواهد داشت و پس از پایان بررسی ها، رئیس جمهور از وزرای پیشنهادی خود دفاع پایانی را در مجلس خواهد داشت.

وی ادامه داد: پس از صحبت‌های رئیس جمهور، بلا فاصله صحن علنی وارد فرآیند رای گیری می‌شود و این فرآیند به صورت گلدانی خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: برگه‌هایی آماده شده که اسامی هر ۱۹ وزیر روی آن برگه نوشته شده و مقابل هر اسم نیز گزینه اعتماد، عدم اعتماد و ممتنع درج شده است که نمایندگان می‌توانند هر یک از این گزینه‌ها را انتخاب و لیست را داخل گلدان بیندازند.

دهنوی با تاکید بر اینکه این نص صریح قانون است که رای اعتماد به صورت مخفی و در ورقه انجام شود اظهار داشت: شمارش آرا نیز به صورت دستی و با حضور طیف‌هایی از نمایندگان به عنوان ناظر شمارش در همان جلسه انجام می‌شود و در حین شمارش آرا، جلسه علنی مجلس برقرار خواهد بود و مجلس دستور جلسه خواهد داشت.

وی افزود: اعلام نتایج رای اعتماد به وزرا نیز همزمان خواهد بود، به این معنی که بعد از شمارش همه نتایج جمع بندی و کل نتیجه رای اعتماد به وزرا یکجا اعلام می‌شود.

این عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در صورت عدم رای اعتماد به هر یک از وزرای پیشنهادی، رئیس جمهور می‌بایست برای وزارتخانه مربوطه در یک بازه زمانی مشخص سرپرست تعیین کند تا مجددا وزیر پیشنهادی خود را به مجلس معرفی نماید.

در حال تکمیل...