شهر خبر

پلیس پایتخت سارق را از سوراخ دیوار بیرون کشید

پلیس پایتخت سارق را از سوراخ دیوار بیرون کشید

سرپرست پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار در سوراخ دیوار خانه وی خبر داد.

به گزارش مشرق از روز سه‌شنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ کارآگاه "شهرام سلطانی" توضیح داد: بیست و هفتم تیرماه سال جاری پرونده‌ای با موضوع سرقت از منزل در کلانتری ۱۲۸ "تهران نو" تشکیل و برای بررسی‌های تخصصی به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد.

وی ابراز کرد: چکیده پرونده نشان از این داشت، در دی ماه سال ۹۸ شاکی در اواخر شب با اطلاع یکی از همسایگان مبنی بر اینکه درب منزل باز است به محل سکونتش مراجعه و متوجه می‌شود، سارق یا سارقان، با ورود به منزل اموال به ارزش تقریبی صد و ۵۰ میلیون تومان سرقت کرده‌اند. پس از تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ عوامل کلانتری مذکور در محل حاضر و تحقیقات اولیه آغاز شد.

وی افزود: ساعتی بعد از وقوع سرقت ماموران گشت کلانتری تهران نو در حین گشت‌زنی به فردی به اسم "سعید" که چندین گونی بزرگ به همراه داشته مظنون و او را به عنوان سارق اماکن به کلانتری منتقل کردند.

به گفته این مقام انتظامی، پس از بررسی اموال متهم بخشی از اموال مسروقه شاکی شناسایی شد که متهم عنوان داشت این اموال را از فردی به نام "امید" که همسایه طبقه اول شاکی است به مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان خریداری کرده بود لذا اموال به مالباخته استرداد شد و از آن تاریخ به بعد امید متواری و علیرغم تلاش ماموران کلانتری و ورود به مخفیگاه مشارالیه موفق به شناسایی و دستگیری وی نمی‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: با ارجاع پرونده به پایگاه ششم این پلیس، مشخص شد امید دارای سوابق کیفری متعدد پیرامون سرقت منزل، تخریب، ورود به عنف و فروش مواد مخدر است و برابر اخبار و اطلاعات واصله از مطلعان هم‌اکنون به اتهام تخریب، ضرب و جرح عمدی، توهین به اشخاص و مزاحمت از سوی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۸ تهران تحت تعقیب است و ماموران پایگاه چهارم پلیس اطلاعات و امنیت تهران بزرگ نیز چندین مرتبه به مخفیگاه متهم ورود نموده لیکن موفق به دستگیری وی نشده‌اند.

سرپرست پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: در این راستا کارآگاهان تیم مبارزه با سرقت منزل به دلیل حرفه‌ای و متواری بودن متهم، برای انجام تحقیقات محلی و میدانی به نزدیکی محل اختفاء وی مراجعه و مشاهده کردند نامبرده محل اختفاء خود را مجهز به دوربین مداربسته کرده و تردد افراد را رصد می‌کند. لیکن برای اطمینان از حضور او در محل با انجام اقدامات پلیسی محرز شد وی در حال حاضر در منطقه رودهن حضور دارد.

وی ادامه داد: کارآگاهان ساعت ۱۴ یازدهم مردادماه به محل عزیمت و به دلیل جلوگیری از فرار متهم و تسهیل در دستگیری با چینش دقیق تیم عملیاتی و مسدود کردن مسیرهای فرار، طی یک اقدام پلیسی ضربتی از دو جناح (پنجره و درب واحد) به مخفیگاه متهم وارد شدند اما او را نیافتند.

سلطانی افزود: تنها همسر و فرزند متهم در منزل حضور داشتند و عنوان کردند امید در منزل نیست و این در حالی است که کارآگاهان اولاً اطمینان کامل از حضور وی در منزل داشتند و ثانیاً هیچگونه راه خروجی جهت فرار متصور نبود.

وی گفت: برای گره‌گشایی از این معما با استفاده از شم کارآگاهی و پس از گذشت حدود دقایقی جستجو کارآگاهان یک قاب آینه که روی زمین به دیوار چسبیده شده بود را مشاهده و به آن مشکوک شدند و پس از بررسی متوجه سوراخ و حفره‌ای عمیق در دیوار می‌شوند که به صورت بسیار ماهرانه به وسیله پوشش درب چوبی و کاغذ دیواری با سایر قسمت‌های ساختمان همسان‌سازی شده بود.

سرپرست پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بیان داشت: پس از برداشتن دریچه متهم رویت، دستگیر و در بازرسی کوله پشتی همراه او یک عدد پلاک نظامی موتور سیکلت کشف، ضبط و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی به پایگاه ششم انتقال یافت.

این مقام انتظامی ادامه داد: امید در تحقیقات ابتدا منکر بزه انتسابی شد ولیکن پس از ارائه مدارک و مستندات متقن موجود چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشته و ضمن اعتراف به بزه انتسابی و سرقت از منزل شاکی بیان داشت: با بررسی دوربین مداربسته ساختمان و پس از اطمینان از خروج شاکی در فرصتی مناسب در ساعات پایانی شب درب را مفتوح و پس از ورود اقدام به سرقت اموال کردم و بخشی از اموال را به سعید و مابقی را به افراد عبوری بفروش رسانده ام و پلاک نظامی را نیز در اتوبان یاسینی پیدا کرده‌ام.

به گفته سلطانی، سعید با ایجاد حفره‌ای در دیوار هر زمان که ماموران کلانتری و پلیس امنیت جهت دستگیری وی مراجعه می‌کردند در آن مکان مخفی و مامورین علیرغم بارها مراجعه به منزل او موفق به دستگیری نمی‌شدند و چون خانواده نیز همراه وی بوده و در زمان حضور ماموران حالت طبیعی از خود بروز می‌دادند لذا بدون اینکه حضور وی در منزل احساس شود، محل را ترک می‌کردند.

وی گفت: طی اطلاع رسانی صورت گرفته افراد دیگری که بدلایل مختلف از وی شکایت و بعضی از آنان حکم جلب در اختیار  داشتند به محض اطلاع، ضمن تحسین و تقدیر از عملکرد کارآگاهان پلیس آگاهی و توفیق در شناسایی و دستگیری ایشان جهت پیگیری شکایت خود به دادسرا مراجعه و پرونده پس از تکمیل تحقیقات در قالب گزارشی جامع و با اعلام تحت تعقیبی وی به دادسرای مربوطه ارسال که برابر دستور متهم با قرار مجرمیت براب تحمل کیفر به ندامتگاه معرفی و پرونده تحویل بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۱۵ تهران شد.

پلیس پایتخت سارق را از سوراخ دیوار بیرون کشید

کشف ۱۴۴ کیلوگرم هروئین از مخفیگاه سوداگران مرگ شرق تهران

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ بیان داشت: ماموران عملیات این پلیس در رصدهای اطلاعاتی به دست آوردند، سه قاچاقچی مواد مخدر با تهیه مقادیر فراوانی مواد مخدر از استان‌های جنوبی کشور و انتقال آن به شهر تهران، محموله موادمخدر را در مخفیگاهشان دپو کرده‌اند.

سرهنگ "عبدالوهاب حسنوند" افزود: پس از چندین عملیات پیچیده پلیسی مخفیگاه متهمان در شرق تهران شناسایی و پس از هماهنگی های قضائی روز گذشته /دوشنبه/ هر سه متهم در مخفیگاهشان دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از این مکان، ۱۴۴ کیلو و ۴۰۰ گرم هروئین کشف شد.

وی با تاکید بر اینکه پلیس تهران  برای تامین امنیت عمومی شهروندان تمام تلاش خود را برای مبارزه با سوداگران مرگ به کار خواهد بست، گفت: هر سه متهم در پی‌جویی پلیسی به بزه انتسابی اعتراف و برای سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند.
 

پلیس پایتخت سارق را از سوراخ دیوار بیرون کشید

کشف اسلحه از خودرو سرقتی

رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کرد: ساعت ۲۰ بیستم مرداد ماه کارآگاهان یگان گشت پلیس آگاهی حین گشت‌زنی در محدوده غرب تهران به یک دستگاه خودرو مزدا۳ که به بصورت رها شده بود مظنون می‌شوند و با بررسی پلاک خودرو مشخص می‌شود پلاک منصوب بر آن بصورت ماهرانه‌ای دست‌نویس است.

سرهنگ کارآگاه "کرم یوسفوند" ادامه داد: با توجه به ظن قوی افسر اکیپ مبنی بر اصالت نداشتن پلاک و تطابق نداشتن پلاک با سیستم خودرو با هماهنگی مرکز فرماندهی و کنترل پلیس آگاهی و استعلام شماره موتور و شماره شاسی مشخص شد خودرو دارای سابقه سرقت به تاریخ ۲۵ دی ماه سال گذشته است‌.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: بر این اساس مراتب سریعاً به مرکز پیام اطلاع و پس از بازرسی از داخل خودرو تعدادی برگه و اوراق از قبیل چند جلد سند مالکیت – قولنامه و تعداد قابل توجهی اسناد و مدارک خام مربوط به انجام معاملات و تعهدات از خودرو کشف و ضمیمه گزارش تنظیمی شد و خودرو به پارکینگ انتقال داده شد.

وی ابراز داشت: با توجه به وقوع سرقت های متعدد با خودروی مزدا۳ در حوزه های مختلف بعد از انتقال خودرو به پارکینگ بررسی دقیق و موشکافانه از داخل خودرو مسروقه انجام و در بازرسی از زیر صندلط راننده یک قبضه کلت کمری که به نحو ماهرانه جاسازی شده بود کشف شد.

یوسفوند گفت: با توجه به کشف سلاح و قرار داشتن خودرو مسروقه بیش از هفت ماه در اختیار سارق و حساسیت موضوع، گزارش تنظیمی و اسلحه و اقلام مکشوفه برای سیر مراحل اداری تحویل اداره یکم پلیس آگاهی شد.