شهرخبر

بیغش در مخالفت با ضرغامی:

اداره وزارت میراث فرهنگی با سهم‌خواهی سیاسی امکانپذیر نیست

اداره وزارت میراث فرهنگی با سهم‌خواهی سیاسی امکانپذیر نیست

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت میراث فرهنگی از دو بخش کاملا تخصصی تشکیل شده است، با سهم‌خواهی سیاسی ناشیانه اداره این وزارتخانه میسر نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی نوبت عصر روز سه شنبه دوم شهریور مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی رأی اعتماد به وزرای کابینه سیزدهم، محمود احمدی‌بیغش نماینده مردم شازند در مخالفت با ضرغامی وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری گفت: آقای ضرغامی هر چه گشتم، جستجو و مشورت کردم، سرِ سوزنی مشابهتی بین تجربیات، سوابق، تحصیلات و عملکرد گذشته جنابعالی با وزارتخانه تخصصی ندیدم، در عجب ماندم که رئیسی مبتنی بر چه فاکتورهایی ضرغامی را برای این وزارتخانه معرفی کرده است.

وی ادامه داد: تا جایی که اطلاع دارم، در انتخابات به عنوان مدعی ریاست‌جمهوری حتی رئیسی را قبول نداشتند، حتی در ایام انتخابات یک بار دعوت زحمتکشان ستاد ایشان را برای حضور نپذیرفتید.

نماینده مردم شازند در مجلس گفت: وزارت میراث فرهنگی از دو بخش کاملا تخصصی تشکیل شده است، با سهم‌خواهی سیاسی ناشیانه، اداره این وزارتخانه میسر نیست، کارنامه ضرغامی نشان می‌دهد در چینش مدیریتی اعتقاد چندانی به انتصابات تخصصی ندارد و فرصت مدیریتی را فرصتی برای تجمیع دوستان مدیریتی و سیاسی خود می‌دانید.

احمدی‌بیغش تصریح کرد: آثار و تبعات اقدامات غیرکارشناسی شما در صداوسیما ادامه دارد، لطف بفرمایید که با کدام شاخص و عیار در حوزه گردشگری و کدام شاخص علمی و فنی می‌خواهید این مجموعه مهم را مدیریت کنید.

وی تأکید کرد: شاخص و برجستگی برای حوزه گردشگری که یکی از قطب‌های اقتصادی به حساب می‌آید، داشتن وجاهت ملی و اعتبار بین‌المللی فردی است که می‌خواهد در مسند وزارت بنشیند، این در حالی است که ضرغامی از وجاهت بین‌المللی معقول و شایسته برخوردار و در سطح بین‌الملل نیز خوشنام نیست، لذا تردیدی ندارم با قرار گرفتن وی در حوزه گردشگری، این حوزه در داخل و خارج از کشور از هم خواهد پاشید.

نماینده مردم شازند در مجلس گفت: دوره پرتلاطم ریاست ضرغامی در صداوسیما به ویژه در مقاطعی خاص، موجب دل‌چرکینی افکار عمومی علیه وی شده است و مجموع عملکرد مدیریتی ضرغامی بسترساز مناسبی برای قرار گرفتن وی در رأس یک وزارتخانه نیست.

احمدی‌بیغش، یکی دیگر از دلایل مخالفتش با ضرغامی را این نکته کلیدی خواند که حضور وی در رأس این وزارتخانه موجب ناامیدی نخبگان حوزه گردشگری است و گفت: جامعه هدف گردشگری، به‌ویژه جامعه هدف بین‌المللی جامعه خاصی است و ایجاد زمینه رقابت بین‌المللی در این زمینه چهره‌ای موجه می‌خواهد و فردی که قابلیت رایزنی بین‌المللی در این خصوص داشته باشد که با کمال تأسف ضرغامی هیچ کدام از این ویژگی‌ها را ندارد.

وی ادامه داد: ضرغامی شور و نشاط مدیریتی ندارد و مدیرانی با ویژگی‌های جنابعالی به مشاغل مدیریتی نگاه تفننی و تفریحی دارید، این نوع نگرش به وزارتخانه‌ای که می‌خواهد برای اقتصاد ملی پشتیبان باشد، آفت است.

نماینده مردم شازند در مجلس با انتقاد از شیوه انتخاب ضرغامی گفت: رئیسی بر مبنای کدام استدلال عقلی و حجت شرعی ضرغامی را برای این وزارتخانه انتخاب کرده است.

وی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: آقای رئیسی، به نظر شما معرفی برخی وزرای پیشنهادی، توهین آشکار به مجلس و نمایندگان نبوده است؟ دولتی که با شعار عدالت و حذف ویژه‌خواری و ویژه‌پروری و مبارزه با تبعیض به صحنه انتخابات ورود کرده، با برخی از این انتصابات و انتخابات، روند ناامیدکننده‌ای را شروع کرده و با دادن سهم به برخی گروه‌ها و افراد، مردم و دلسوزان نظام را آزرده‌خاطر کرده است.

نماینده مردم شازند در مجلس ادامه داد: آقای رئیسی کدام معیار شایسته‌گزینی و ضدفساد را مصداق و ملاک قرار دادید که ما بی‌خبریم؟ رئیسی بعد از پیروزی در انتخابات سایت مدیران، راه انداخت، چند نفر از این افراد معرفی شده خروجی سامانه پر سر و صدای شما بودند؟

احمدی‌بیغش خطاب به ضرغامی گفت: ظاهرا معرفی شما به عنوان وزیر میراث فرهنگی و گردشگری برای خودِ شما به قدری غافلگیرکننده بوده که در برنامه‌ها و گفتمان‌های عجولانه شما بیشتر گفتمان و ساختار وزارت فرهنگ مدنظر قرار گرفته است و برنامه‌های شما بسیار ناامیدکننده است، هیچ‌گونه افق و چشم‌اندازی در آن دیده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: ضرغامی با توجه به شرایط سنی و بی‌انگیزگی نمی‌تواند ابتکار عمل را در دست بگیرد و خالق درآمدهای سرشار از قبل میراث فرهنگی و تاریخی باشد.

نماینده مردم شازند در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: از دیگر نکاتی که ما را ترغیب می‌کند با حضور جنابعالی در میراث فرهنگی مخالفت کنیم، این است که شما از حجم فعالیت‌های این وزارتخانه اطلاعی ندارید، این وزارتخانه به دلیل نوتأسیس بودن، نیاز به نیروی پخته از درون دارد تا بدون سیاسی‌کاری بتواند امورات این وزارتخانه را در سطوح مختلف ارتقا بخشد، ارتقای کمّی و کیفی این وزارتخانه توسط فردی سیاسی و وابسته به دوستان سیاسی میسر نمی‌شود، بلکه منجر به خسارت‌های بی‌پایانی خواهد شد.