شهر خبر
قیمت دفترچه راهنمای Apple II رونمایی شد

امضای ۸۰۰ هزار دلاری استیو جابز

کدخبر: 435241
اقتصادنیوز : دفترچه راهنمای Apple II که توسط استیو جابز امضا شده، در حراجی به قیمت ۸۰۰ هزار دلار به فروش رسید.

بر اساس گزارش اقتصادنیوز به نقل از سی ان ان، اگر تاکنون فکر می کردید رایانه های اپل گران هستند، پس ندیده اید که کتابچه های راهنمای آنها چه قیمتی دارد.

حراج RR مستقر در بوستون روز پنجشنبه دفترچه راهنمای Apple II را که توسط استیو جابز ، بنیانگذار فقید این شرکت امضا شده بود ، به مبلغ 787،484 دلار فروخت.

دفترچه راهنمای کامپیوتر 196 صفحه ای امضا شده و در مقابل فهرست مطالب نوشته شده است: « جولیان ، نسل شما اولین کسانی هستند که با رایانه بزرگ شده اند. بروید جهان را تغییر دهید! steven jobs، 1980.»

همچنین توسط مایک مارکولا ، سرمایه گذار اولیه در اپل و دومین مدیرعامل این شرکت ، امضا شده است.

اپل

RR حراجی در بیانیه ای اعلام کرد که این راهنما در حالی که جابز و مارکولا در انگلستان بودند و اپل را تبلیغ می کردند ، امضا شد. دریافت کننده جولیان بروئر ، پسر کارآفرینی بود که برای توزیع محصولات خود در انگلستان با اپل همکاری می کرد.

بروئر می گوید: «من در اتاق خوابم نشسته بودم و مشغول نوشتن بازی روی Apple II بودم که پدرم برای ملاقات با چند مهمان تماس گرفت. در کمال تعجب استیو جابز و مایک مارکولا بودند. من دفترچه راهنما را با خود داشتم و بعداً فهمیدم که چقدر کم پیش می آمد که جابز چیزی را امضا کند ، چه برسد به نوشتن چنین کتیبه ای. او با پدر خوب بود ، بنابراین من احساس می کنم این کتیبه با احتیاط ساخته شده است.»

Apple II که در سال 1977 راه اندازی شد ، اولین محصول موفق این شرکت بود و عموماً به عنوان یکی از اولین رایانه های ساخته شده برای بازار انبوه در نظر گرفته می شود. اولین صفحه گسترده رایانه ، VisiCalc ، در سال 1979 برای Apple II نوشته شد و محبوبیت رایانه را در بازار تجارت گسترش داد.

اپل