شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتحادیه اروپا#تحریم#بلاروس#وزیر خارجه

وزیر خارجه لیتوانی خواستار شد؛

اتحادیه اروپا تحریم های بیشتری علیه بلاروس وضع کند

اتحادیه اروپا تحریم های بیشتری علیه بلاروس وضع کند

وزیر خارجه لیتوانی طی سخنانی خواستار وضع تحریم های بیشتر علیه بلاروس به اتهام کمک مینسک به پناهجویان برای روانه شدن به سمت مرزهای لیتوانی شد.

به گرارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی افزایش اختلافات میان لیتوانی و بلاروس بر سر تنش های مرزی و مطرح شدن اتهاماتی علیه مینسک برای روانه ساختن عمدی پناهجویان حاضر در بلاروس به سمت مرزهای لیتوانی و اتحادیه اروپا از سوی دولت های غربی، امروز دولت لیتوانی خواستار اعمال تحریم های بیشتر بروکسل علیه بلاروس شد.

بر اساس این گزارش، «گابریل لندزبرگیس» وزیر خارجه لیتوانی با متهم کردن بلاروس به کمک برای روانه کردن سیل پناهجویان به سمت مرزهای لیتوانی در راستای مقابله علیه تحریم های وضع شده علیه مینسک، گفت که اتحادیه اروپا باید تحریم های بیشتری علیه دولت «الکساندر لوکاشنکو» در مینسک وضع کند.

وزیر خارجه لیتوانی گفت: ما باید پیامی شفاف و روشن نه تنها به بلاروس، بلکه به هر (رژیم) دیکتاتور دیگری که به دنبال استفاده از ابزارهای مختلف علیه هر یک از اعضای اتحادیه اروپا است ارسال نموده و ثابت کنیم که نه تنها (اتحادیه اروپا) شکست نخواهد خورد، بلکه (آنها) ضربه محکمی دریافت خواهند کرد.

وی تاکید کرد: (وضع) تحریم ها به مثابه چنین پاسخی (علیه بلاروس) خواهد بود.

لازم به ذکر است «اینگریدا سیمونایت» نخست وزیر لیتوانی نیز روز گذشته، طی سخنانی با توضیح اهمیت این حصار کشی در پی افزایش سیل مهاجران غیرقانونی غیر قانونی مستقر در بلاروس به سمت مرزهای این کشور گفت: حصار فیزیکی برای مقابله با تهاجم هیبریدی که رژیم بلاروس علیه لیتوانی و اتحادیه اروپا آغاز کرده، بسیار مهم است.

گفته می شود بسیاری از پناهجویان ساکن در بلاروس که عمدتاً از کشورهای افغانستان، سوریه و عراق هستند، طی ماه های گذشته و در پی افزایش تحریم های وضع شده اتحادیه اروپا و آمریکا علیه دولت بلاروس و وخیم شدن شرایط اقتصادی این کشور، به امید ورود به مرزهای اتحادیه اروپا به سمت مرز بلاروس با لیتوانی حرکت کرده اند؛ اقدامی که اتحادیه اروپا معتقد است با حمایت مینسک در حال انجام است.