«نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار است در سفرش به واشنگتن، رویکردی متفاوت از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر پیشین این رژیم  درباره سیاست‌های ایران به «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا ارائه کند.

خبرنگار  وبگاه  «آکسیوس» به نقل از یک مقام ارشد صهیونیستی گزارش داد، بنت قرار است در دیداری که پنجشنبه با جو بایدن دارد راهبرد جدید رژیم صهیونیستی در قبال ایران را ارائه دهد که با مواضع کابینه‌های سابق نتانیاهو تفاوت خواهد داشت.

 به نوشته روزنامه «جروزالم پست» پرواز نفتالی بنت به واشنگتن به دلیل اعتراض حدود ۱۰۰ کارمند شرکت هوایی «ای ال» در فرودگاه «بن گوریون» به تعویق افتاد و با مشکلاتی مواجه شد.

 این روزنامه نوشت که بنت طبق برنامه قبلی به فرودگاه رسید و این پرواز قرار است طبق برنامه انجام شود.

بنت روز چهارشنبه با «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه ، «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا و «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید دیدار خواهد کرد. او صبح پنجشنبه نیز در کاخ سفید با بایدن دیدار خواهد کرد.

یک مقام صهیونیستی گفت که  نفتالی بنت طی این چند ماه به بازبینی سیاست‌ها در قبال ایران پایان داد و یک «راهبرد کل‌نگرانه» که در آن فعالیت‌های هسته‌ای و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران در نظر گرفته شده‌اند تدوین کرد.

این مقام صهیونیستی گفته دلیل اینکه نفتالی بنت خواسته علی‌رغم وضعیت شیوع کرونا در فلسطین اشغالی و همچنین بحران مسائل افغانستان با بایدن دیدار کند احساس اضطرار از تحولات پیرامون برنامه هسته‌ای ایران است.

به گفته این مقام، هنگام آغاز گفت‌وگوهای میان دفتر نخست‌وزیری اسرائیل و کاخ سفید به نظر می‌آمد بازگشت به توافق هسته‌ای برجام به زودی اتفاق خواهد افتاد اما اکنون این اتفاق، غیرمحتمل‌تر به نظر می‌رسد.

مقام صهیونیستی گفته که تل‌آویو در حال حاضر به دلیل پیشرفت‌های ایران در زمینه غنی‌سازی اورانیوم و تحقیق و توسعه هسته‌ای بازگشت به توافق هسته‌ای را بی‌فایده می‌داند و معتقد است که این توافق دیگر در بردارنده مزایای منع اشاعه‌ای سال ۲۰۱۵ نیست.

اعتراض در فرودگاه پرواز نفتالی بنت به واشنگتن را به تأخیر انداخت