شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#کویت#مقامات

بر اساس تفاهم به دست آمده میان کویت و آمریکا انجام شد؛

فرود نخستین پرواز حامل پناهجویان افغان در خاک کویت

فرود نخستین پرواز حامل پناهجویان افغان در خاک کویت

در پی تفاهم مقامات کویت و آمریکا بر سر پناه دادن به بخشی از پناهجویان افغان در کویت، نخستین پرواز حامل پناهجویان امروز در کویت فرود آمد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی تفاهم مقامات کویت و آمریکا بر سر پناه دادن به بخشی از پناهجویان افغان در کویت، نخستین پرواز حامل پناهجویان امروز در کویت فرود آمد.

بر اساس این گزارش، «آلینا رومانووسکی» سفیر ایالات متحده در کویت نیز امروز با انتشار یک پُست توئیتری این خبر را تایید کرد. در عین، حال سفیر آمریکا تعداد پناهجویان وارد شده به خاک کویت از طریق پرواز امروز را اعلام نکرده است.

لازم به ذکر است روز گذشته «حمد جابر العلی الصباح» وزیر دفاع کویت با لوید آستین همتای امریکایی خود در دومین تماس تلفنی خود طی چند روز گذشته درباره مهم‌ترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی کرد.

دو طرف در این تماس تلفنی درباره شماری از مسائل مورد اهتمام مشترک دو کشور و مهم‌ترین تحولات در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر کردند.

به گزارش وزارت دفاع کویت، الصباح ضمن دعوت از همتای امریکایی خود برای سر به کویت، بر عمق روابط دو کشور و تمایل آنها برای تقویت و توسعه این روابط تاکید کرد.

وزارت امور خارجه کویت هم پیش از این اعلام کرده بود دولت این کشور با عبور ۵ هزار پناهجوی افغان از خاک این کشور به امریکا موافقت کرده است.