شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتحادیه اروپا#مجارستان#وزیر خارجه

وزیر خارجه مجارستان:

مجارستان همواره به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا باقی خواهد ماند

مجارستان همواره به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا باقی خواهد ماند

وزیر خارجه مجارستان طی سخنانی گفت که کشورش عضو اتحادیه اروپا بوده و همواره به عنوان عضوی از آن نیز باقی خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، وزیر خارجه مجارستان طی سخنانی گفت که کشورش عضو اتحادیه اروپا بوده و همواره به عنوان عضوی از آن نیز باقی خواهد ماند.

بر اساس این گزارش، «پیتر سیجارتو» که این سخنان را در جریان برگزاری نشست خبری خود پس از دیدار با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه مطرح می کرد، همچنین تاکید کرد که اتحادیه اروپا تنها در صورتی همواره قدرتمند خواهد ماند که اعضای قدرتمندی داشته باشد.

لازم به ذکر است تنش شکل گرفته کم سابقه میان روسیه و آمریکا و متحدین اروپایی واشنگتن طی ماه های اخیر، منجر به ایجاد نوعی رقابت میان دو طرف برای نزدیک شدن به متحدین یکدیگر در نقاط مختلف جهان شده است.

از سوی دیگر، روسیه در تلاش است تا در صورت امکان، از حضور نظامی آمریکا و دیگر اعضای ناتو در کشورهای همجوار با مرزهای غربی روسیه واقع در شرق اروپا بکاهد؛ موضوعی که به نظر می رسد از جمله موضوعات مهم و محوری در مذاکرات میان دیپلمات های روسی و اروپای شرقی در دیدارها و تماس های دوجانبه باشد.

وزیر خارجه روسیه روز گذشته نیز در مصاحبه با روزنامه مجارستانی «ماگیار نمزت» که امروز دوشنبه منتشر شد؛ گفت که تنش‌ها در روابط بین روسیه و آمریکا اصلاً شبیه آن چیزی که در جریان بحران موشکی کوبا بین دو کشور وجود داشت نیست و آن زمانی بود که اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده در یک قدمی جنگ هسته‌ای بودند.