شهر خبر

پشت پرده برکناری عجیب منصوریان در اراک و تاثیرگذاری یک شبکه

پشت پرده برکناری عجیب منصوریان در اراک و تاثیرگذاری یک شبکه

در حالی که علیرضا منصوریان شب گذشته از سوی مدیریت آلومینیوم اراک به عنوان سرمربی جدید این تیم معرفی شد، امروز در اقدامی عجیب از سوی مدیر کارخانه برکنار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، از اتفاقات عجیبی که تنها نظیر آن را در فوتبال ایران می‌توان یافت، ورود عجیب و غیر منتظره یک مقام عالیرتبه صنعتی به بخش ورزش حرفه‌ای و وتو کردن تصمیم هیات مدیره یک باشگاه است که نظیر این اتفاق را در هیچ کجای دنیا نمی‌توان یافت.

در حالی که شب گذشته از سوی باشگاه آلومینیوم به صورت رسمی علیرضا منصوریان به عنوان سرمربی تیم آلومینیوم معرفی شد، امروز با دستور مدیرعامل کارخانه آلومینیوم اراک این تصمیم وتو و برکناری منصوریان اعلام شد. تصمیمی که نظیر آن تاکنون حتی در همین فوتبال ایران هم دیده نشده بود و امروز این بدعت اشتباه گذاشته شد. اتفاقی که می‌توان آن را تنها یکی از آفت‌های فوتبال در ظاهر حرفه‌ای، اما وابسته به بخش‌های صنعتی دانست. نظیر این اتفاقات است که نشان می‌دهد فوتبال با سرعت باید وارد فاز خصوصی سازی شود.

منصوریان از اواسط فصل گذشته جانشین رسول خطیبی در تیم آلومینیوم شد و نتایج خوبی که با این تیم گرفت منجر به صعود آن به رتبه چهارم جدول و صعود به مرحله نیمه نهایی جام حذفی شد تا این تیم در بدو ورود به لیگ برتر شانس خوبی برای کسب سهمیه آسیا پیدا کند.

اما به یکباره آلومینیوم روی نوار ناکامی قرار گرفت که آسیب شناسی آن هم می‌تواند نشان دهد شکست‌هایی متوالی این تیم خیلی هم بر مسائل فنی نبوده و می‌تواند پشت پرده‌هایی داشته باشد. با این وجود هیات مدیره باشگاه آلومینیوم تصمیم خود را در ادامه همکاری با منصوریان دید و شب گذشته این همکاری دو ساله رسماً اطلاع رسانی شد که البته امروز این تصمیم وتو شد؛ تا اشتباهی دیگر در فوتبال ایران بدعت گذاشته شود.

این اتفاق باب جدیدی را در فوتبال ایران باز کرد و مشخص شد مربیان به جز هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه‌های خود، باید مدیران کارخانه‌های صنعتی بالادستی شان هم هماهنگ بوده و تعامل داشته باشند.