به گزارش برنا؛ شهاب الدین عزیزی خادم با حضور در بخش خبری ساعت ١۴ شبکه اول سیما در خصوص برنامه های تیم ملی فوتبال گفت: به لطف خدا و دعای خیر مردم اتفاق مهمی که پس از سال ها افتاد و به حقمان رسیدیم تا نخستین بازی را مقابل سوریه در تهران میزبان باشیم که می تواند کمک زیادی به مسیر صعود باشد و آن حقی که باید برای فوتبال ایران لحاظ می شد، بالاخره پس از چند سال محقق شد.

 او  در ادامه اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های فشرده و علمی در دور جدید فدراسیون و رویکرد همکاری گرایانه ای که وجود دارد، تلاش زیادی در این خصوص انجام شد. همچنین از سازمان صدا و سیما که همکاری بسیار خوبی در این زمینه با ما داشت تشکر می کنم. ستاد ویژه ای برای آماده سازی جام جهانی تشکیل دادیم که به نمایندگی از سازمان صدا و سیما هم آقای فروغی در این ستاد حضور دارند. امیدواریم افراد دیگری از دولت نیز به ستاد اضافه شوند. فوتبال جلوه اتحاد ملی ماست.

رئیس فدراسیون گفت: تمام کارهای ویزای تیم سوریه برای حضور در تهران انجام و تحویل وزارت خارجه شده و روز دوشنبه ٣٠ آگوست تیم سوریه وارد می شود. همچنین ناظران و تیم داوری نیز به تهران سفر می کنند. همه چیز برای بازی با سوریه برنامه ریزی شده و آماده است. نکته مهمی باید به آن اشاره کنم این است که در فرایند و پروسه این میزبانی دیدیم که هر موقع با نیت خالص کنار هم و همدل باشیم، موفق می شویم. امروز شاهد نمایش وفاق در کشور بودیم و پس از چند سال میزبانی بازگشت و امیدواریم زمینه ساز میزبانی های دیگر فراهم شود. فضای سنگین کووید ١٩ دامن‌گیر کل جهان شده و می بینیم احتمال دارد رقابت های مقدماتی جام جهانی در آمریکای جنوبی به کشورهای دیگری انتقال یابد. اما برنامه ریزی بازی سوریه انجام و کارهای لازم ساماندهی شده است، اما از فردا بی خبریم.

عزیزی خادم در ادامه در خصوص حضور تماشاگران در مسابقاتی که به میزبانی ایران برگزار می شود، اظهار داشت: با afc وارد تعامل خوبی شدیم. به هرحال این نهاد نیز الزامات خاص خودش را دارد و باید با یک رفتار تعاملی، هماهنگی با این نهاد بالادستی و نیز سازمان های داخلی، کار را پیش ببریم تا رضایت افکار عمومی فراهم شود. بازی اول در پیش است و همه کارها برای انجام در تهران انجام شده است. درباره حضور تماشاگران، بازی اول را بعید می دانم، اما بعد از آن باید به دوحه سفر کنیم و بازی سوم در امارات و بازی چهارم مقابل کره جنوبی است و احتمالا بتوانیم کسانی که واکسن زدند را با کارت ویژه اجازه ورود بدهیم. امیدواریم موجب خشنودی و خوشحالی مردم شویم که بزرگترین سعادت دنیوی و اخروی است.

رئیس فدراسیون در پایان گفت: یار دوازدهم تاکید رییس سازمان صدا و سیما بود و قرار شد سازمان و رسانه‌ها برنامه‌ریزی مبسوطی داشته باشند. از رسانه هایی که تیم ملی را مورد تکریم قرار می دهند باید تشکر کنم. همه باید وظایف مان را برای خشنودی مردم پیش ببریم.