شهر خبر

خانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارشاد:

«اسماعیلی» نمی‌تواند وزارت ارشاد را از انفعال خارج کند

«اسماعیلی» نمی‌تواند وزارت ارشاد را از انفعال خارج کند

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به عدم سابقه فرهنگی وزیر پیشنهادی ارشاد، وی نمی تواند این وزارتخانه را از حالت انفعال خارج کند.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی نوبت عصر روز سه شنبه دوم شهریور مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی رای اعتماد به وزرای کابینه سیزدهم، علی اصغر خانی در مخالفت با محمد مهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: اسماعیلی دانش اندوخته علوم سیاسی است و به طور تخصصی با حوزه فرهنگ و هنر آشنا نیست. سوابق وی نشان می دهد ارتباط چندانی با وزارت ارشاد نداشته است.

وی ادامه داد: در برنامه های وی سهم سینمای خانوادگی که بخش اعظم مخاطبان را تشکیل می دهد، کجاست؟ با کدام دیدگاه به دنبال بازگشت اعتماد مردم به رسانه های مردم است؟

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: اکثر ادارات این وزارتخانه بی اثر هستند، بدیهی ترین امور را نمی توانند انجام دهند. خارج کردن این وزارتخانه از حالت انفعال نیازمند مدیریت فردی است که به مسائل فرهنگی آشنا باشد.

خانی تاکید کرد: بیان آرمان های انقلاب با زبان فرهنگ و هنر از مهمترین وظایف دولت است که با سوابق اسماعیلی بعید به نظر می رسد توان چنین اقداماتی را داشته باشد

وی با اشاره به وضعیت معیشتی هنرمندان، گفت: در دو سال اخیر و با شیوع بیماری کرونا معیشت هنرمندان به هم ریخت برای حل این مشکل به کدام تجربه می خواهید اتکا کنید.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: برای وزارت ارشاد باید فردی باسابقه مدیر و مدبر انقلابی و جهادی معرفی شود. تا با رشته تحصیلی مرتبط و تسلط به جامعه هدف بتواند مشکلات این حوزه را برطرف کند، وزارت ارشاد یکی از نهادهای اصلی برای تحقق گام دوم انقلاب است.