شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آل سعود#جدید

خشم سعودی‌ها از اقدام تازه هیئت تفریح و سرگرمی


خشم سعودی‌ها از اقدام تازه هیئت تفریح و سرگرمی

به دنبال اقدام جدید ترکی آل شیخ در خصوص برگزاری برنامه «فصل ۲۰۲۱ ریاض» بسیاری از فعالان سعودی از خلال هشتگ‌هایی آن را فساد جدید آل سعود خواندند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سعودی لیکس،دعوت مقامات سرگرمی سعودی برای شرکت در برنامه «فصل 2021 ریاض» خشم گسترده مردم را در این کشور برانگیخت.

سعودی‌ها خشم خود را از فعالیت‌های اداره سرگرمی که پول عربستان را صرف فساد به نفع هنرمندان خارجی می‌کند ، ابراز کردند.

بسیاری از کاربران سعودی از خلال هشتگ «ریاض_فصل 2021» رنج خود را از گرانی و اعمال مالیات دولتی بدون در نظر گرفتن شرایط شهروندانی که از فقر ، بیکاری و سایر بحران‌ها رنج می‌برند، اعلام کردند.

« ترکی آل شیخ» رئیس هیئت موسوم به هیئت سرگرمی عربستان اعلام کرد که بسیاری از رویدادها و جشن ها در 14 منطقه و در مساحتی بین 4-5 میلیون متر مربع برگزار می‌شود و برنامه فصل 2021 ریاض شامل 7.5 هزار روز فعالیت شامل 70 کنسرت عربی و 6 کنسرت بین‌المللی و 350 اجرای تئاتر خواهد بود. همچنین 18 نمایشنامه عربی و 6 نمایش بین‌المللی نیز برگزار خواهد شد.

در همین راستا یک حساب کاربری نوشت: ای آل سعود هدر دادن پول کشور کافی است؛ چه بسا ملت کشور از بحران بیکاری و فقدان امکانات بهداشتی رنج می‌برد و شایسته است که اولویت اول را به جوانان بیکار و به بیمارستان‌ها بدهید.

حساب کاربری دیگری اعلام کرد: هر شهروند برای مشارکت در این برنامه باید از بانک وام بگیرد؛چراکه شهروندان سعودی با بحران مالی دست و پنجه نرم می‌کنند.

یک فعال سعودی دیگر با انتقاد از این برنامه نوشت: بخدا سوگند هر کسی که در برنامه فصل 2021 شرکت می‌کند و یا دختران و برادران خود را به این مکان‌های غیراخلاقی می‌فرستد ، یک ذره ایمان در قلب خود و کوچکترین درجه‌ای از مردانگی را ندارد.

حساب کاربری « عدالت» نیز تاکید کرد: رژیم آل سعود به طور شایسته در همه پرونده‌ها از جمله بیکاری ، فقر ، مسکن ، تحصیل ، روابط خارجی و جنگ شکست خورده که فساد ، فقر ، مالیات ، هزینه بالای زندگی همچنان ادامه دارد.

« سعد بن یوسف» کاربر توئیتر نیز اعلام کرد که هر شهروندی باید نسبت به برنامه سرگرمی فصل 2021 ریاض واکنش نشان دهد و آن را تحریم کند؛ چرا که یکی از ابزارهای فساد و اتلاف بودجه کشور است. سالانه 5 میلیارد ریال هزینه کشور صرف هنرمندان خارجی می‌شود که دولت هزینه آن را از خلال افزایش مالیات تامین می‌کند.

آل سعود سرمایه‌های عظیم مالی را در بخش سرگرمی هزینه می‌کند تا جوانان سعودی را با سیاست‌های بی‌پروای خود منحرف کند و فساد و انحطاط را در عربستان گسترش دهد، علاوه بر این ولیعهد سعودی قصد دارد نقض حقوق و آزادی‌های بشر را در عربستان از خلال تغییرات گسترده اجتماعی که اخیراً ایجاد کرده است، بهبود ببخشد.

ناظران به‌اتفاق آرا معتقدند که ترکی آل‌الشیخ بازوی قدرتمند بن‌سلمان در کنترل نخبگان هنری عرب است که به این نخبگان پولهای هنگفتی را وعده می‌دهند تا آن‌ها را فریب دهند.

فعالان معتقدند ترویج فساد پازلی از استراتژی محمد بن سلمان برای تثبیت حکومت و گسترده نمودن نفوذ وی می‌باشد که میلیاردها دلار در این زمینه هزینه کرده است.

اقدامات ترکی آل‌الشیخ موجی از خشم را میان شهروندان سعودی ایجاد نموده است.

انتهای پیام/