شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#بروز#دانشمندان#وزیر پیشنهادی

زلفی‌گل: زحمات دانشمندان و دانشجویان را زیر سوال نبریم/ آثار تولید علم باید در جامعه بروز و ظهور پیدا کند


زلفی‌گل: زحمات دانشمندان و دانشجویان را زیر سوال نبریم/ آثار تولید علم باید در جامعه بروز و ظهور پیدا کند

وزیر پیشنهادی علوم گفت: یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی، داشتن رتبه اول در منطقه است و برج تولید علم کشور در منطقه خودنمایی می‌کند و رشد علمی ایران در برخی سال‌ها ۱۳ برابر متوسط رشد علمی دنیا بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمدعلی زلفی‌گل وزیر پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه رأی اعتماد به وزرای دولت سیزدهم گفت: هر مدیر و مسئولی در جمهوری اسلامی ایران در هر رده و سطحی، چنانچه در راستای اهداف شهدا و امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری حرکت نکند، یقینا عاقبت بخیر نخواهد شد. شهدا عاقبت بخیر شدند چون در راستای اهداف نظام حرکت کرده، مردمی بودند و همه را خودی می‌پنداشتند؛ هم‌چنین مردم را با هر قوم، زبان و فرهنگ دوست می‌داشتند و خادم مردم بودند.

وی افزود: دیدیم که در مراسم تشییع پیکر مطهر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بیش از 35 میلوین نفر حضور یافتند چون او را از خود می‌پنداشتند و او نیز مردم ایران را از خود می‌پنداشت؛ من نهایت تلاش خود را خواهم کرد که در هر مسئولیتی، مشی و منش شهید چمران و شهید حاج قاسم سلیمانی را الگوی خود قرار دهم.

وزیر پیشنهادی علوم خاطر نشان کرد: در دوران ریاست دانشگاه بوعلی سینا که بیش 15 هزار جمعیت دانشجویی دارد و یکی از سیاسی‌ترین دانشگاه‌های کشور است، به لطف خدا در فتنه 1388 به‌گونه‌ای مدیریت کردیم که هیچ‌کس آسیب ندید. همه می‌دانیم که فتنه سرآغاز مشکلات خارجی برای ما شد و دشمن نسبت به براندازی نظام اسلامی به خیال خام خود امیدوار شد؛ چگونه می‌توانیم با کسانی که این ضرر را به نظام زدند در یک خط باشیم؟

زلفی‌گل بیان کرد: اگر کسی از طریق نظام جمهوری اسلامی ایران و ساختارهای آن آبرویی کسب می‌کند، مردانگی حکم می‌کند که آبرویش را برای نظام هزینه کند و چگونه با کسانی که در بزنگاه‌ها از دفاع نمی‌کنند، هم‌خط باشیم؟ با شفافیت اعلام می‌کنم و سیاستمداران آمریکا بدانند که دست سردار ما را قطع کردند و کم‌ترین هزینه‌اش قطع دست آن‌ها از این منطقه خواهد بود.

وی گفت: یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی، داشتن رتبه اول در منطقه است و برج تولید علم کشور در منطقه خودنمایی می‌کند و رشد علمی ایران در برخی سال‌ها 13 برابر متوسط رشد علمی دنیا بوده است؛ قدر دانشمندان، دانشجویان دانش‌پژوهان خود را بدانیم. مقام معظم رهبری بارها این موفقیت علمی را افتخار نظام اسلامی دانسته‌اند و ما اجازه نداریم که نتیجه زحمات این عزیزان را زیر سوال ببریم.

وزیر پیشنهادی علوم با اشاره به اظهارات برخی نمایندگان خاطر نشان کرد: باید آثار تولید علم در جامعه بروز و ظهور پیدا کند و علت اینکه این تاکنون رخ نداده این است که ما سه دسته تحقیقات داریم؛ تحقیقات بنیادی، کاربردی و توسعه‌ای. مقررات ما تاکنون بیشتر برای تحقیقات بنیادی بوده و نظام‌های سنجشی برای تحقیقات بنیادی که خروجی آن برون‌دادهای علمی بوده، اگر دنبال این هستیم که نقش انشگاه را در جامعه بروز و ظهور ببخشیم، راهش این است که برای سطح دوم تحقیقات برنامه‌ریزی کنیم و نظامات سنجشی و انگیزشی شایسته را ایجاد کنیم تا دانش‌پژوهان و اعضای هیئت علمی انگیزه لازم را برای تحقیقات کاربردی داشته باشند.

ادامه دارد...

انتهای پیام/