شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مقامات

ایرلاین افغانستانی: ادعای اوکراینی‌ها دروغ محض است


ایرلاین افغانستانی: ادعای اوکراینی‌ها دروغ محض است

شرکت هواپیمایی کام‌ایر افغانستان،‌ادعای مقامات اوکراینی در خصوص ربایش هواپیمای این شرکت را تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شرکت هواپیمایی کام ایر افغانستان در نامه‌ای به سیاوس امیرمکری سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری ادعای مقامات اوکراینی درباره ربایش هواپیمای این شرکت را تکذیب کرد. متن این نامه به شرح زیر است؛

بدینوسیله اعلام می دارد که پرازهای مورخ 19 آگوست با رجیستر YAKMJ در مسیر کابل-ارومیه-تاشکند و پرواز  RQ501 مورخ 23 آگوست در مسیر کابل-مشهد-کیف پس از انجام سوختگیری به مقصد خود رسیده‌اند و خبر ربایش هواپیماهای فوق دروغ محض است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادعای هواپیمای ربوده شده را تکذیب کرد و در خصوص ابهام پیش آمده پیرامون فرود هواپیماهای کام ایر در فرودگاه مشهد، اظهار کرد: هواپیمای بوئینگ 737 شرکت هواپیمایی مذکور در تاریخ 27مردادماه به رجیستر YAKMJ در ساعت 9شب از مشهد به مقصد کیف پرواز کرده اما به علت عدم مجوز پرواز و عبور از فضای ترکیه مجبور شد در ساعت 23 به منظور سوخت گیری در فرودگاه ارومیه فرود آید.

محمدحسن ذیبخش  افزود: هواپیمای مذکور چهار ساعت بعد در ساعت 3:30 در تاریخ 28مرداد ماه به سمت فرودگاه تاشکند پرواز و در ساعت 6:45 فرود می آید.

وی تصریح کرد: همچنین هواپیمای دوم شرکت هواپیمای کام ایر با رجیستر  YAKML به شماره RQ501 روز گذشته (تاریخ 1شهریور) در ساعت11:30صبح  از فرودگاه کابل پرواز و به منظور سوخت گیری در ساعت 13:07 در فرودگاه مشهد فرود آمده و پس از آن در ساعت 17:56 به سمت فرودگاه کیف پرواز و در ساعت 21:09 در فرودگاه کیف به  زمین می نشیند.