شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#مخالفت#وزیر پیشنهادی

زلفی گل مناسبت خود با اهل فتنه را روشن کند


زلفی گل مناسبت خود با اهل فتنه را روشن کند

نماینده تهران در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم گفت: حمایت غرب زدگان از زلفی گل جای سوال دارد.

به گزارش خبرنگار گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، سید علی یزدی خواه، نماینده تهران در مخالفت با وزیر پیشنهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به بیان نکاتی پرداخت.

وی با اشاره به سابقه کاری زلفی گل در آموزش عالی گفت: ایشان محدوده عمل و تجربه اش دانشگاه همدان با 5 هزار دانشجو بوده است الان می خواهد میلیون ها دانشجو را مدیریت کنند. من از ایشان می پرسم آیا نام شوراهایی که باید مدیریت کنند، مانند، عتف و غیره شنیده اند. آیا می دانند با جهاد دانشگاهی و  انقلاب فرهنگی چگونه مواجه شوند.

وی تصریح کرد: آقای زلفی گل کار سنگینی پیشرو دارند. در برنامه ایشان افق و دکترینی برای مواجه با آموزش عالی نیست. اشاره ای به موضوع تحول در علوم انسانی ندارند و در زمینه مدیریت کنکور برنامه شفاف و روشنی ندارند.

این نماینده مجلس با اشاره به رویکرد سیاسی وزیر پیشنهادی تاکید کرد: ایشان در حال حاضر نماینده وزیر علوم در برخی هیئت ها و هیئت امناست. در 8 سال گذشته که اساتید ما تحت شدید ترین فشار بودند هیچ جمله ای از ایشان در حمایت از اساتید انقلابی و انتقاد از این وضعیت نشنیدیم.

وی گفت: دکتر زلفی گل در بحث مهاجرت نخبه ها خنثی هستند انگیزه ای برای خدمت به کشور ندارند و معتقدند با دهکده جهانی روبرو هستیم. تفکر سیاسی ایشان شبیه وزیر خارجه دولت بی تدبیر است و اعتقادی به شعارهای انقلاب ندارد.

این نماینده تهران با اشاره به اینکه مدیر در هر مجموعه ای باید دارای شرح صدر باشد، با انتقاد از نبودن این روحیه در زلفی گل تاکید کرد: از فتنه 88 نمی گویند، وقتی این موضوع و دیدگاه ایشان درباره فتنه مطرح می شود، موضوع را عوض می کنند و عصبانی می شود. اعتقاد دارد باید مجسمه  طلایی از همه روسای جمهور قبل را بسازیم و قدردان آنها باشیم.

وی گفت: در سال 84 که انتخابات برگزار می شد آقای معین به عنوان کاندیدا رفت دانشگاه همدان و ایشان به عنوان معاون وقت دانشگاه  در آن جلسه سخنرانی کرد.  همین که دولت اول احمدی نژاد معرفی شد  از معاونت دانشگاه استعفا دادند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اقای زلفی گل علاقه ویژه ای به خاتمی دارد. بیاید از  اهالی فتنه تبری بجوید و بگوید مناسبتی با اهالی فتنه ندارم. همین که قرار شد وزیر پیشنهادی باشد شور و شعف زاید الوصفی در جبهه منحرفین و غرب زدگان ایجاد شد. اگر ایشان اهل تحول بود دانشگاه همدان را متحول می کرد.

وی با اشاره به اینکه زلفی گل دانشمند بزرگ و قابل احترامی برای ماست، تاکید کرد:  ایا این مسئله به تنهایی کفایت می کند. خدای نکرده اگر بحرانی مثل 78 در دانشگاه ایجاد شود، مرد میدان است  و می تواند مانند فتنه 88 دانشگاه را مدیریت کند.اشرف بروجردی از ایشان حمایت کرده است.علی افشاری همه اعضای کابینه را تخطئه می کند اما از ایشان چیزی نمی گوید.

این نماینده گفت: ما وزیری می خواهیم قاطع، متفکر، خلاق، اهل تحول. رشد علمی کشور در این 8 سال به قهقرا رفت؟ هر چه به این دولت بی تدبیر تاکید شد محل ندادند. بودجه های پژوهشی به کجا رفت؟ ایشان 600 مقاله علمی دارد شاید در این حوزه بتواند کار را ادامه دهد. این وزارت خانه ، وزارت خانه کلیدی و سرنوشت ساز است و ما نباید برای سوکاندار آن با کسی مماشات کنیم.

** زلفی گل برنامه تحولی ندارد

ایزد خواه دیگر نماینده مخالف وزیر علوم طی سخنانی اظهار داشت: ما با تشکیل دولت اسلامی فاصله داریم باید هدف و ملاک ما در راستای دولت اسلامی باشد.

وی ادامه داد:  قبول داریم که آقای زلفی گل استاد تمام است و مقالات علمی زیادی دارد. اما بحث وزارت علوم با استاد تمامی فرق دارد همان طور که موضوع وزارت بهداشت با فوق تخصص تفاوت دارد.

 

این نماینده مجلس با تاکید بر لزوم جوان گرایی گفت: جوان گرایی تنها مخصوص به سن نمی شود بلکه باید کارشناس  و توانمند هم باشد همان طور که در دولت آقای احمدی نژاد 5 جوان 28 ساله طرح مسکن مهر را به او دادند و اجرایی شد.

ایزدخواه افزود: آقایی که 36 سال سابقه مدیریت و معاونت دارد می خواهد دوباره وزیر شود این یعنی تکرار نعمت زاده و زنگنه ها. از 7 سالگی یاد می آید که آقای زنگنه وزیر بوده و اکنون هم همچنان وزیر است. حضرت آقا  فرمودند دولت جوان حزب اللهی کلید حل مشکلات کشور است.

وی در پایان گفت: نیمی از وزرای پیشنهادی برنامه تحولی ندارند که آقای زلفی گل از جمله آنها است. ما انتظار داریم که در شش ماه تحول رخ دهد آقای رئیسی به ما اعتماد کند و کابینه را اصلاح کرده  تا به سمت دولت جوان حزب اللهی حرکت کنیم.

انتهای پیام/