شهر خبر

مخالف وزیر پیشنهادی علوم | یزدیخواه:  تفکر سیاسی زلفی گل شبیه وزیر امور خارجه دولت بی تدبیر است | زلفی گل موضعش را درباره فتنه بیان کند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری تجربه کافی برای این مسئولیت سنگین ندارد تاکید کرد:‌ آقای زلفی گل موضع خود را در خصوص سران فتنه با صراحت اعلام کند.

یزدی خواه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، سید علی یزدیخواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز صبح مجلس و در جریان بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی رئیس جمهور برای کابینه سیزدهم، در مخالفت با محمدعلی زلفی‌گل وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: برخی از وزارتخانه‌ها مانند بهداشت یا صنعت، مربوط به زمان فعلی است اما برخی وزارتخانه‌ها مانند آموزش و پرورش و علوم آینده‌ساز هستند.

وی تصریح کرد: گزینه وزارت آموزش و پرورش که مشخص شد نه کارنامه و نه برنامه و نه تجربه کافی دارد و در باره گزینه وزارت علوم نیز به شخصیت دکتر زلفی گل احترام می‌گذاریم اما محدوده عمل و تجربه ایشان دانشگاه همدان بوده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: حالا ایشان می‌خواهد چند میلیون دانشجو و هزاران واحد دانشگاهی را اداره کند و چطور می‌خواهد با این حوزه‌ها مواجه شود در حالی که تجربه کافی ندارد.

یزدیخواه با بیان اینکه ایشان در صورت انتخاب باید کار سنگینی انجام دهد، اظهار کرد: ما در برنامه ایشان افق و چشم‌اندازی در خصوص مواجهه با مسائل آموزش عالی ندیده‌ایم و در خصوص تحول در علوم انسانی هم هیچ اشاره‌ای نشده، در حالی که اکثر رفرنس‌های ما در این حوزه غربی است.

وی همچنین با اشاره به مسأله کنکور خاطرنشان کرد: وزیر پیشنهادی در باره معضلات کنکور برنامه شفاف و روشنی ندارد، در حالی که مجلس دو مرحله مصوبه در این زمینه داشته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مواضع سیاسی گزینه پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: در ۸ سالی که اساتید ما شدیدا تحت فشار بوده‌اند هیچ جمله انتقادی از ایشان در این زمینه نشنیده‌ایم و در خصوص مهاجرت نخبگان نیز موضع خنثی دارد و انگیزه‌ای برای متقاعد کردن نخبگان برای ماندن و خدمت کردن ندارد.

یزدیخواه با بیان اینکه تفکر سیاسی آقای زلفی گل شبیه وزیر امور خارجه دولت بی تدبیر است، اظهار داشت: ایشان در خصوص موضوع استکبارستیزی موضع مشخصی ندارد و کمتر از شرح صدر برخوردار است و هر بار که صحبت از اعلام موضع در باره فتنه می‌شود، عصبانی می‌شوند؛ آیا به هر حال فتنه به کشور ضربه زد یا خیر؟

وی ادامه داد: ایشان گفته است باید تندیس طلایی همه روسای جمهور سابق غیر از بنی صدر خائن را بسازیم و در پارک‌ها و بوستان‌ها نصب کنیم؛ خوب است ایشان اسامی روسای جمهور سابق را مرور کند و برخی از آنها را ملاحظه کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به همکاری زلفی گل با مصطفی معین در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ گفت: ایشان به محض انتخاب رئیس جمهور در سال ۸۴ از معاونت دانشگاه همدان استعفا داده است؛ حالا در همین تریبون برائت خودش را از خاتمی و سران فتنه اعلام کند.

یزدیخواه با بیان اینکه به محض رسانه‌ای شدن معرفی زلفی گل به عنوان وزیر پیشنهادی علوم شور و شعف خاصی در میان گروه اصلاح‌طلبان ایجاد شده اظهار داشت: ایشان دانشمند محترم و برجسته‌ای است اما اگر بحرانی مانند کوی دانشگاه یا فتنه ۸۸ پیش بیاید آیا ایشان توان مدیریت دانشگاه‌ها را دارد؟

وی افزود: افرادی مانند اشرف بروجردی از ایشان حمایت کرده‌اند و علی افشاری هم در مصاحبه با رادیو زمانه همه وزرای پیشنهادی را تخطئه کرده ولی در مورد ایشان سکوت کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه ما وزیر قاطع، متفکر و خلاق می‌خواهیم اظهار داشت: این وزارتخانه یک دستگاه کلیدی است و سرنوشت آینده کشور در آن قرار دارد و نباید در خصوص آن مماشات کرد.