شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قانون اساسی#تهران#مجلس

روح‌الامینی در صحن مجلس:

میثاق ما با وزرا بر اساس قانون اساسی است

میثاق ما با وزرا بر اساس قانون اساسی است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: میثاق ما با وزرایی که رأی می‌آورند و حتی رأی نمی‌آورند قانون اساسی، نظارت و پایش آن است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین روح‌الامینی در جلسه علنی مجلس امروز (سه شنبه، ۲ شهریور ماه) شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی، گفت: بر اساس اصل ۳ قانون اساسی دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است برای نیل به اهداف مذکور در اصل دوم، همه امکانات خود را برای اموری مانند ایجاد محیط مساعد برای رشد فضایل اخلاقی براساس ایمان وتقوا و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی، بالابردن سطح آگاهی های عمومی در همه زمینه ها با استفاده صحیح از مطبوعات و رسانه های گروهی و وسایل دیگر، آموزش و پرورش و تربیت بدنی رایگان برای همه، در تمام سطوح و تسهیل و تعمیم آموزش عالی، تقویت روح بررسی و تتبع و ابتکار در تمام زمینه های علمی ، فنی ، فرهنگی و اسلامی از طریق تاسیس مراکز تحقیق و تشویق محققان ، طرد کامل استعمار و جلوگیری از نفوذ اجانب، محو هرگونه استبداد و خودکامگی و انحصارطلبی و تأمین آزادی های سیاسی .و اجتماعی در حدود قانون به کار گیرد

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد وزرای پیشنهادی به خوبی این اصل را سرلوحه صحبت‌های خود قرار نمی‌دهند و به بندهای ۵، ۶، ۹، ۱۲ و ۱۳ این اصل نمی‌پردازند، در حالی که این موارد در تمامی وزارتخانه‌ها مصداق دارد و وزرای مربوطه باید برای آنان پیوست ارائه دهند. به عنوان مثال در صحبت‌های وزیر پیشنهادی صمت به برخی از این مسائل اشاره شد.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: به عنوان مثال در بخش فرهنگی، هر وزارتخانه‌ای باید پیوست ارائه کند لذا درخواست می‌شود آقای مخبر امشب با وزرای پیشنهادی جلسه بگذارند تا پیوست‌های ۱۶ گانه اصل سوم قانون اساسی وزرا را برای ارزیابی اعلام کنند. میثاق ما با وزرایی که رأی می‌آورند و حتی رأی نمی‌آورند قانون اساسی، نظارت و پایش آن است.

علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار قانون اساسی، گفت: حرف شما به حق و درست است و کمیسیون‌ها نیز باید در این خصوص دقت لازم را داشته باشند.