شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#رئیس جمهوری

پوتین: سهم تسلیحات مدرن نیروهای راهبردی روسیه بیش از ۸۰ درصد است


پوتین: سهم تسلیحات مدرن نیروهای راهبردی روسیه بیش از 80 درصد است

رئیس جمهوری روسیه با تأکید بر نقش ناوگان دریایی این کشور در دفاع مطمئن از منافع ملی و تقویت برابری راهبردی و ثبات بین‌المللی، گفت: سهم تسلیحات مدرن در نیروهای هسته‌ای روسیه از سایر کشورها بیشتر است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه روز دوشنبه در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات نظامی "ارتش-2021 "و بازی‌های بین‌المللی ارتش‌های جهان که در حاشیه آن برگزار می‌شود، اعلام کرد که سهم تجهیزات مدرن در نیروهای راهبردی هسته‌ای این کشور به بیش از 80 درصد رسیده  و این میزان بیشتر از سایر قدرت‌های هسته‌ای جهان است.

به گفته وی، ارتش و ناوگان‌های دریایی و هوایی روسیه به سرعت در حال نوسازی بوده و جدیدترین نسل تسلیحات و تجهیزات نظامی را دریافت می‌کنند.

رئیس جمهوری روسیه تأکید کرد که این کشور در عرصه صنایع نظامی و دفاعی، امکانات بسیار زیادی را می‌تواند به شرکا و متحدان خارجی خود ارائه دهد. وی ادامه داد: «در جریان این نمایشگاه کارشناسان برجسته روسی و همتایان خارجی ما تقریباً از 100 کشور جهان می‌توانند با جدیدترین محصولات صنایع دفاع روسیه آشنا شده و دورنمای روابط نظامی-فنی و همچنین مسائل مربوط به تأمین امنیت ملی را بررسی کنند.»

به گفته وی، در حاشیه این نمایشگاه قراردادهای متقابلاً سودمندی در خصوص صادرات محصولات نظامی روسی منعقد می‌شود.

پوتین  افزود: «ما امیدواریم که میهمانان خارجی، از جمله از کشورهای غربی از نزدیک با تجهیزات و تسلیحات نظامی روسیه که بسیاری از آنها در جهان منحصر به فرد بوده و نظیری ندارند آشنا شوند.»

پوتین در سخنان خود همچنین تأکید کرد که روسیه قدرتمند و مستقل امروزی نیاز به ناوگان دریایی بسیار قدرتمند و متعادلی دارد. وی گفت: «ناوگان دریایی روسیه امروزه نقش بسیار اصولی در سیستم تأمین امنیت کشور داشته و بطور قابل اطمینانی از منافع ملی روسیه دفاع کرده و باعث تقویت برابری راهبردی و ثبات بین‌المللی شده است.»

رئیس جمهوری روسیه یادآور شد که چهار زیردریایی جدید، از جمله دو زیردریایی اتمی به ناوگان نظامی-دریایی این کشور ملحق شده و ساخت دو کشتی نظامی بزرگ نیز آغاز شده است.

انتهای پیام/