شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کویت#بغداد#نخست وزیر#منابع#منطقه‌ای

امیر کویت نخست‌وزیر این کشور را مامور شرکت در نشست بغداد کرد


امیر کویت نخست‌وزیر این کشور را مامور شرکت در نشست بغداد کرد

منابع خبری گزارش دادند که امیر کویت، نخست وزیر این کشور را مامور شرکت در نشست منطقه‌ای بغداد کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی کویت، شیخ «نواف الاحمد الجابر الصباح»، امیر کویت، «صباح خالد الحمد الصباح» نخست‌وزیر این کشور را مامور مشارکت در نشست منطقه‌ای برای حمایت از بغداد که قرار است شنبه هفته آینده برگزار شود، کرد.

بر اساس این گزارش، نشست منطقه‌ای بغداد با همکاری فرانسه و با هدف حمایت از روند قانونی عراق و کمک به آن در مقابله با چالش‌هایی که مانع تقویت تلاش‌ها برای توسعه و ثبات و بازسازی و مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی در این کشور می‌شود برگزار خواهد شد.

روز یکشنبه «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق در سفری به کویت با «نواف احمد جابر الصباح»، امیر کویت و «مشعل احمد جابر الصباح»، ولی عهد این کشور دیدار کرد.

طی این دیدار درباره روابط دوجانبه بین عراق و کویت و راه‌های تقویت این روابط به منظور رسیدن به مرحله‌ تکامل و تقویت همکاری مشترک در زمینه‌هایی مانند اقتصاد، سرمایه گذاری، صنعت و تجارت رایزنی شده است.

چند روز دیگر یعنی در 28 و 29 ماه جاری میلادی (ششم وهفتم شهریور) بغداد شاهد نشستی منطقه‌ای–بین‌المللی خواهد بود که در آن احتمالا سران شماری از کشورهای مهم منطقه از جمله ایران، ترکیه، سوریه، عربستان، مصر و عراق حضور خواهند داشت، نشستی که از نظر کارشناسنان می‌تواند سرآغاز فصل جدیدی از مناسبات منطقه‌ای باشد.

در نشست بغداد همچنین از سران کشورهای کویت، اردن، امارات نیز دعوت شده و احتمالا رئیس جمهوری فرانسه نیز به عنوان یک کشور غربی در آن شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام/