شهر خبر

فاطمی‌امین: سامانه تجارت تا پایان سال کامل می‌شود/ دولت و مجلس انقلابی کار کشور را به پیش خواهند برد


فاطمی‌امین: سامانه تجارت تا پایان سال کامل می‌شود/ دولت و مجلس انقلابی کار کشور را به پیش خواهند برد

وزیر پیشنهادی صمت گفت: می‌توانیم با مدیریت، تسلط و تنظیم نظام توزیع اثر نقدینگی بر تورم را کاهش دهیم؛ سامانه جامع تجارت تا پایان سال کامل خواهد شد و این یعنی مبارزه با قاچاق کالا، کنترل بازار و پیشگیری از بسیاری از مفاسد و رانت‌ها.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سید رضا فاطمی‌امین گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسه رأی اعتماد به وزرای دولت سیزدهم اظهار داشت: ما باید در سال 1404 به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فرهنگی در سطح منطقه جنوب‌غرب آسیا باشیم، برای تحقق رشد پر شتاب اقتصادی، ارتقاء درآمد سرانه و رسیدن به اشتغال کامل وظیفه سنگینی داریم و باید عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه وزارت صمت بسیار گسترده است، افزود: درباره تنظیم بازار، متأسفانه شاهد آشفتگی‌های زیادی در بازار هستیم و قیمت‌ها نوسان دارند. دولت کجاست؟ اگر دولت اشراف و قوت داشته باشد نباید به این آشفتگی و جولان قیمت‌ها اجازه بدهد. تورم بیماری مزمن اقتصاد ماست و درمان این بیماری حدود 3 سال زمان می‌خواهد.

وزیر پیشنهادی صمت بیان کرد: می‌توانیم با مدیریت، تسلط و تنظیم نظام توزیع اثر نقدینگی بر تورم را کاهش دهیم؛ سامانه جامع تجارت که مصوبه مجلس است، تا پایان سال کامل خواهد شد و این یعنی مبارزه با قاچاق کالا، کنترل بازار و پیشگیری از بسیاری از مفاسد و رانت‌ها.

فاطمی‌امین خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری سال‌هاست که بر مسئله‌ی تولید تاکید دارند و ما تا پایان سال بر تأمین مواد اولیه، رفع موانع تولید خصوصا کالاهایی که بر معیشت خانوار موثر هستند، تأکید داریم. صادرات همیشه مهم است و امروز مهم‌تر؛ می‌توانیم بازار را کنترل کنیم و قیمت سیمان به زمانی که قبل از قطعی برق‌ها بود برسد و خواهیم توانست که این کار را انجام دهیم، البته پشتوانه و همکاری مجلس را می‌طلبد و دولت و مجلس انقلابی با همراهی با یکدیگر می‌توانند کشور را به جلو ببرند؛ ساخت ایران کار مشترک همه‌ی ماست.

ادامه دارد...

انتهای پیام/