شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ارتش#جدید#نیروی دریایی#کشتی

برای نیروی دریایی؛

آمریکا سیستم موشکی خودران می سازد

آمریکا سیستم موشکی خودران می سازد

نیروی دریایی ارتش آمریکا در تمرین‌های نظامی جدید خود برای اولین بار خودرویی خودران را به نمایش گذاشته که برای شلیک موشک‌های ضد کشتی طراحی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، خودروی خودران مذکور به پرتاب گر موشکی NMESIS مجهز شده و موشک تهاجمی نصب شده بر روی آن از نوع ریتون بوده است.

تمرین نظامی برای کارایی این سیستم جدید خودران در هاوایی انجام شده و تعدادی از تفنگداران و ملوانان ارتش آمریکا نیز در تمرین‌های مذکور مشارکت داشته‌اند. انتظار می‌رود در آینده سیستم‌های موشکی دیگری نیز بر روی این خودروهای خودران نصب شده و آزمایش شوند.

نیروی دریایی ارتش آمریکا می‌گوید سیستم موشکی ضد کشتی مذکور که با همکاری Oshkosh Defense تولید شده را می‌توان برای اجرای مأموریت‌های مختلفی تغییر داد و به روز کرد و به هیچ عنوان نیازی به راننده نخواهد بود و در عرض از یک سیستم کنترل از راه دور استفاده می‌شود که موجب می‌شود جان نظامیان به خطر نیفتد.

موشک‌های آزمایش شده در این رزمایش ۱۸۵ کیلومتر برد و ۱۲۵ کیلوگرم وزن داشته‌اند. سر جنگی منفجر شونده و خردشونده، فیوز قابل برنامه‌ریزی و قابلیت مانور برای فرار از رادار از جمله دیگر امکانات آن است. سیستم هدایت شونده و موقعیت‌یاب دقیق، تصویربرداری مادون قرمز و دسترسی آنی به پایگاه داده اطلاعات هدف از جمله امکانات این موشک است.