«محسن زنگنه»، نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با "جلسات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم" گفت: جلسات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجموع روند خوبی دارد اما موافقین و مخالفین با وزرای پیشنهادی بیشتر باید تمرکز خود را به مسائل تخصصی تر سوق دهند. 

او در ادامه در پاسخ به این سوال که در برخی رسانه ها نقل می شود که مجلس بنا دارد به همه وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم اعتماد کند آیا همینطور است، گفت: خیر اینگونه نیست. 

زنگنه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه به نظر شما پس چه تعداد از وزرای پیشنهادی از مجلس رای اعتماد نخواهند، گرفت بیان کرد: مجلس عدد تعیین نخواهد کرد. هرکه را که کار آمد و شایسته تشخیص دهیم به او رای خواهیم داد و هرکسی را هم که کارامد ندانیم به او رای نخواهیم داد. 

نماینده تربت جام گفت: مجلس به این جمع بندی نرسیده است که بگوید فلان تعداد از وزرای پیشنهادی رای اعتماد نخواهند آورد. به تعداد افرادی که در جهت موافقت با یک وزرای پیشنهادی ثبت نام می کنند خیلی نباید استناد کرد و قابل اتکا نیست. 

زنگنه مطرح کرد: من فکر می کنم تعدادی از وزرا رای اعتماد نمی گیرند ولی نمی توانم به شما عدد بگویم. 

او در خصوص وضعیت نمایندگان پیشنهادی برای وزرات کشاورزی و اقتصاد گفت: مجلس به وزیر اقتصاد نگاه مثبت دارد و وزیر کشاورزی هم به همین ترتیب و این دو با رای بالا انتخاب می شوند.  6