شهر خبر

راستینه در موافقت با وزیر پیشنهادی صمت:

«فاطمی‌امین» برای ثبات ارز و تنظیم بازار برنامه دارد

«فاطمی‌امین» برای ثبات ارز و تنظیم بازار برنامه دارد

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت برنامه‌هایی برای ثبات بازار ارز و تنظیم بازار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد راستینه در جلسه علنی امروز در موافقت با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت،گفت: باید از رئیس‌جمهور تشکر کنیم که امور اقتصادی کشور را به یک تیم اقتصادی جوان سپرد و امروز نمایندگان وظیفه دارند که فرصت خدمت صادقانه را به تیم اقتصادی جوان دولت بدهند و ناظر بر عملکرد آنان باشند.

وی افزود: یکی از این جوانان، رضا فاطمی‌امین است که برنامه‌های عملیاتی برای حل مسائل وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت دارد و در کارنامه وی، خارج کردن خودروهای فرسوده از رده ناوگان کشور وجود و به خوبی توانست این مسئله را عملیاتی کند.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس با اشاره به نقاط قوت برنامه‌های فاطمی‌امین، گفت: رعایت چارچوب و اصول در برنامه‌ریزی، انطباق کامل برنامه‌های وی با شرح وظایف وزارت صمت و تفکیک اقدامات و برنامه‌ها به دو دوره کوتاه‌مدت و بلندمدت، از نقاط قوت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت است.

راستینه افزود: برنامه‌های فاطمی‌امین، عملیاتی و واقع‌گرایانه است و وی از کلی‌گویی و ارائه اهداف غیرشفاف خودداری کرده است. فاطمی‌امین رشد اقتصادی فزاینده‌ای را برای افق سال ۱۴۰۴ پیش‌بینی کرده که فقط مرد میدان می‌تواند این‌چنین شفاف و با جسارت هدف‌گذاری کند.

وی گفت: فاطمی‌امین پنج سطح برای برنامه‌های خود در نظر گرفته، در برنامه‌های خود مسائل کلان اقتصادی کشور را با اولویت در نظر گرفته، در کوتاه مدت به دنبال رفع مشکل کسری بودجه است و برنامه‌هایی برای تنظیم بازار و ثبات ارز دارد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس اظهار داشت: با افزایش صادرات، امکان تأمین مواد اولیه وارداتی فراهم می‌شود که فاطمی‌امین در این زمینه هم برنامه دارد و برای نیمه دوم امسال هم معتقد است که باید سامانه جامع تجارت تکمیل شود و به سرانجام برسد. تأمین مواد اولیه در راستای افزایش تولید هم از دیگر محورهای مهم برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت است.

راستینه با بیان اینکه وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت برای امسال برنامه عملیاتی کوتاه‌مدت برای پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید ارائه کرده است، گفت: وی یک برنامه تحولی از ابتدای سال ۱۴۰۰ برای استان‌ها و شهرستان‌ها دارد. همچنین هماهنگی با وزارت امور خارجه را جزو اهداف کاری خود قرار داده و برنامه‌هایی برای افزایش روابط تجاری با کشورهای خارجی به ویژه همسایگان دارد.

وی با اشاره به اینکه فاطمی‌امین چندین جلد کتاب در حوزه وزارت صمت تألیف کرده است، گفت: وی در سال ۸۵ توانست از عهده طرح خارج کردن خودروهای فرسوده از ناوگان کشور به خوبی برآید و در طی ۱۰ ماه توانست ۲۵۰هزار خودروی فرسوده را از رده خارج کند.