به گزارش برنا، سیدکاظم موسوی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، گفت: وزارت صمت وزارتی بزرگ و عریض و طویل است و با توجه به ماموریت های این وزارتخانه آقای فاطمی امین بهترین گزینه برای وزارت است.

نماینده مردم اردبیل و نمین و نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر پیشنهادی صمت جوان انقلابی، تحول گرا و مداق است. برنامه های آقای فاطمی امین در ارتباط با فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص سیاست های کلی صنعت مبنی بر افزایش رقابت پذیری براساس لغو امتیازات خاص و غیر ضرور تعبیه شده است.

وی یادآور شد: وزیر پیشنهادی صمت در برنامه های خود به دنبال انسجام، تعادل منطقه ای از طریق حمایت از زیرساخت ها و برقراری مشوق های متناسب با رعایت اصول آمایش سرزمین، پرداخت و دنبال ایجاد توازن در منطقه براساس آمایش سرزمین است. این مسائل به خوبی در برنامه آقای فاطمی امین پیش بینی شده و در کمیسیون های تخصصی مجلس نیز چکش کاری شده است.

موسوی تصریح کرد: وزیر پیشنهادی صمت در حوزه خودرو، معادن، فلزات و سایر موضوعات مرتبط با کالاهای اساسی و معیشت مردم توجه ویژه ای خواهد داشت، مردم در شرایط شیوع ویروس منحوس کرونا گرفتار شده اند و بسیاری از واحدهای تولیدی راکد شده است که وزیر پیشنهادی برای این شرایط برنامه هایی ارائه کرده است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه گفت: برخی از واحدهای تولیدی دنبال سرمایه در گردش و برخی دنبال مواد اولیه هستند که وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت برنامه مشخصی برای این واحدها در نظر گرفته است.