شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#روسیه#منابع

امضای توافق‌نامه همکاری نظامی میان روسیه و عربستان


امضای توافق‌نامه همکاری نظامی میان روسیه و عربستان

منابع خبری از امضای توافق نامه نظامی میان روسیه و عربستان خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الخلیج الجدید، عربستان سعودی و روسیه در جریان سفر شاهزاده «خالد بن سلمان» ، معاون وزیر دفاع عربستان به مجمع «ارتش 2021» در روسیه ، توافقنامه همکاری نظامی امضا کردند.

مراسم امضای این توافق روز دوشنبه با حضور «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه برگزار شد که از سفر معاون وزیر دفاع عربستان در حاشیه نمایشگاه هفتمین بازی‌های بین‌المللی «ارتش 2021» تمجید و اعلام کرد که معاون وزیر دفاع عربستان می‌تواند در جریان آخرین مدل سلاح‌های روسی قرار بگیرد از جمله سلاح‌هایی که کارآیی خود در سوریه را ثابت کرده‌اند.

شویگو نیز ضمن تاکید بر عزم کشورش برای توسعه همکاری دو جانبه با عربستان در زمینه‌های نظامی و فنی در مسائل مختلف دارای اهتمام مشترک اعلام کرد: ما حضور شخصی شما در همایش را تاییدی بر رویکرد عربستان با هدف ادامه تقویت همکاری با روسیه می‌دانیم.

خالد بن سلمان نیز در دیدار با شویگو، بر عزم عربستان برای تقویت همکاری با روسیه در راستای دستیابی به امنیت و مواجهه با چالش‌های امروز تاکید کرد و گفت: از این فرصت استفاده می‌کنم و بر تمایل عربستان به توسعه و تحکیم این رابطه تاریخی اطمینان می‌دهم.

وی در ادامه افزود: ما اطمینان کامل داریم که این رابطه را برای تحقق این بلندپروازی‌ها در آینده تقویت خواهیم کرد تا آرمان‌های رهبری دو کشور برای حفاظت از منافع ملت‌های خود جهت ادامه توسعه و رفاه مستمر و مشارکت برای دستیابی به امنیت بین‌المللی ارتقا یابد.

بن سلمان با تأکید بر اینکه همکاری روسیه و عربستان سعودی به پاسخ مشترک به همه چالش‌های امروز کمک می‌کند اعلام کرد این امر مستلزم همکاری و تلاش بیشتر دو کشور است.

انتهای پیام/