شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تولید نفت#مکزیک

کاهش ۴۴۴ هزار بشکه ای تولید روزانه نفت مکزیک در اثر انفجار سکوی نفتی


کاهش 444 هزار بشکه ای تولید روزانه نفت مکزیک در اثر انفجار سکوی نفتی

انفجار روز یکشنبه در سکوی E-Ku-۴۲ شرکت پمکس مکزیک ۴۴۴ هزار بشکه در روز تولید نفت این شرکت را پایین آورده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، آتش‌سوزی در یکی از سکوهای نفتی تحت کنترل شرکت پمکس مکزیک باعث شد تولید این شرکت 444 هزار بشکه در روز به خاطر نبود گاز طبیعی برای تزریق دوباره در میادین نفت خام کاهش یابد.

انفجار روز یکشنبه در سکوی E-Ku-42 پمکس باعث کشته شدن یک نفر و ناپدید شدن 5 تن دیگر شده است. این سکوی دریایی بخشی از مرکز فرآوری گاز در خلیج مکزیک است.

این آتش‌سوزی که دومین آتش‌سوزی در سکوهای دریایی شرکت پمکس در کمتر از دو ماه گذشته است، چند ساعت پیش تحت کنترل درآمد.

رئیس جمهور مکزیک با اشاره به کشته شدن افراد در این حادثه نفتی و همچنین طوفان گریس اعلام کرد هفته خوبی برای مکزیک نبوده است.

کاهش سریع دسترسی به گاز طبیعی که شرکت پمکس از آن برای تقویت تولید نفت در میادین دریایی استفاده می‌کند، باعث شده تولید نفت خام این منطقه از بیش از 719 هزار بشکه در روز به حدود 275 هزار بشکه در روز تا اوایل روز دوشنبه کاهش یابد.

میدان نفتی «کو مالوپ زاپ» بزرگترین مجتمع نفتی دریایی شرکت پمکس است که 40 درصد از 1.5 میلیون بشکه در روز تولید نفت خام آن را در دست دارد.

در تیرماه سال جاری هم یکی دیگر از سکوهای نفتی شرکت پمکس در خلیج کامپچه به خاطر نشت خط لوله گاز دچار آتش سوزی شده بود. شعله‌های درخشان نارنجی شبیه به گدازه‌های مواد مذاب که در این آتش سوزی از سطح آب جهش پیدا می‌کردند، به شکلی بود که شبکه های اجتماعی آن را چشم آتش نامیدند. خاموش کردن این آتش سوزی بیش از 5 ساعت طول کشید.

انتهای پیام/58