به گزارش برنا؛ حجم بیماری و مریضی این روزها آنقدر زیاد شده است که تقریبا هیچ مطب، بیمارستان و درمانگاهی خالی از بیمار همراهانشان نیست. اگر از کنار بیمارستان های شهر رد شوید حتما میبینید که در نقاط مرکزی شهر و کنار بیمارستان های دولتی چشم هایی وجود دارند که غم و نگرانی مفهوم اولیه آن هاست و همه آن ها چند ویژگی مشترک دارند، یا کیسه ای دارو در دستشان است یا برگه هایی از آزمایش های مختلف و... چشم امید همه ی این آدم های مشابه با درد های متفاوت تنها به افرادی است که جان و سلامتی شان به همدلی و علم افرادی بستگی دارد که محل کارش در بیمارستان ها و مراکز درمانی است. در این بین اما هر چند وقت یک بار خبر هایی به گوش می رسد که هم جای نگرانی دارد و هم جای تأسف. مثل این خبر؛ «درخواست ٣٠٠٠ پزشک برای مهاجرت از کشور طی یکسال گذشته» با خواندن این جمله شاید اول یک دلهره ای برای خوانندگانش ایجاد شود در ادامه فکر کنیم با این افراد مگ چه رفتاری شده که به نوعی پا به فرار گذاشتند؟ مگر مردم ایران آنقدر ارزشمند نیستند که پزشکان ایرانی خدمت به آن ها را ترجیح نمی دهند. ظفرقندی رئیس سازمان نظام پزشکی درباره این خبر اعلام کرده است: در یکسال گذشته میزان درخواست برای مهاجرت و آن مراحل قانونی‌ای که باید در سازمان نظام پزشکی طی شود، افزایش داشته است.

او با اشاره به اینکه پزشکان برای مهاجرت باید از سازمان نظام پزشکی مدرکی را به نام گود استندینگ بگیرند، افزود:  در یک سال گذشته درخواست سالانه گود استندینگ که برای مهاجرت لازم است، افزایش داشته و حداقل در یک سال سه هزار درخواست به سازمان ارسال شده است.

در شرایطی که کشور در بحران شدید کرونا است؛ مردم انتظار دارند حالا که صدایشان به هیچ جا نمی رسد و عزیز ترین افراد خانواده ها از دنیا می روند حداقل بودن پزشکان ایرانی در کشور قوت قلبی باشد. این روزها که مجلس شورای اسلامی درگیر رأی اعتماد برای وزرای پیشنهادی است به نظر می رسد انتخاب وزیر بهداشت در این برهه از تاریخ می تواند امری موثر برای 4 سال آینده و خارج شدن از این بحران باشد. نمایندگان مجلس این روز ها علاوه بر دغدغه هایی که در حوزه بهداشت و درمان دارند، اغلب برای کنترل و مدیریت بحران کرونا فریاد می زنند و از وزیر بهداشت آینده می خواهند که واکسیناسیون و شیوه جدید و نوین برای جلوگیری از گسترس و شیوع بیشتر کرونا را در دستور کار قرار دهند. از طرفی پزشکان افرادی هستند که یکی از مهره های اصلی این وزارت خانه اند و تصمیم گیری های این نهاد می تواند در آینده شغلی آن ها موثر باشد. از طرفی عده از نمایندگان دغدغه هایی در حوزه توزیع نابرابر پزشک در کشور دارند و حتی استفاده نکردن از ظرفیت پزشکان ایرانی را مایه مهاجرت آن ها می دانند.

به طور مثال غلامحسین کرمی، نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار برنا گفت: توزیع نابرابر پزشکان متخصص موضوعی است که باید در دولت جدید و زیر نظر وزیر آینده بهداشت مرتفع شود. همچنین نمایندگان مجلس انتظار دارند به همان اندازه که پزشکان حاذق در تهران و کلان شهر ها بزرگ کشور وجود دارد، مناطق محروم و کم برخوردار کشور نیز بتواند از چنین پزشکان بهره مند شود چرا که این کمبود ها باعث می شود عده ای برای درمان به شهر های بزرگ سفر کنند که این امر نیز می تواند در نهایت آسیب ها و چالش هایی برای بیماران و خانواده های آن ها داشته باشد. در حال حاضر پزشکان زیادی با در کشور هستند که دغدغه های متفاوتی دارند و از دولت آینده انتظار دارند با همه کمبود های موجود و شرایط تلخ بحران کرونا نگاه ویژه تری به این قشر داشته باشد چرا که حالا برای کم شدن شر این ویروس منحوس تنها به دستان مهربان این ناجیان امنیت سلامت کشور نیازمندیم.

انتهای پیام/3