شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوخت#کشتی

رسانه اسرائیلی: حزب الله معادله بازدارندگی را به پهنه دریای مدیترانه کشاند


رسانه اسرائیلی: حزب الله معادله بازدارندگی را به پهنه دریای مدیترانه کشاند

رسانه‌های اسرائیلی همچنان تحت تاثیر اعلام سید حسن نصر الله و به چالش کشیدن رژیم صهیونیستی در رابطه با وارد شدن هر نوع گزندی به کشتی حامل سوخت خریداری شده توسط تاجران لبنانی هستند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه اطلاع رسانی نیوز وان در این رابطه نوشت: هشدار اعلام شده توسط سید حسن نصر الله با هدف بازداشتن اسرائیل از انجام هر نوع اقدام نظامی است و در واقع معادله بازدارندگی از جنوب لبنان به پهنه دریای مدیترانه کشانده است.

یونی بن مناخیم کارشناس اسرائیلی امور عربی در این رابطه گفت: حزب الله در واقع با این اقدام خود معادله بازدارندگی را به پهنه دریای مدیترانه کشانده است.

او معتقد است اسرائیل نگران آن است در صورتی که به کشتی ایرانی حامل سوخت در مسیر لبنان تعرضی شود، در همان دامی بیافتد که حزب الله به دنبال آن است از این رو این پرسش مطرح می‌شود آیا اسرائیل باید ریسک تقابل نظامی با حزب الله را بپذیرد.

این کارشناس بر این باور است بعد از آن که حزب الله موفق شد معادله بازدارندگی را در جنوب لبنان با اسرائیل ایجاد کند، و مجموعه راکت‌های شلیک شده در هفته گذشته این امر را به منصه ظهور گذاشت، اکنون به دنبال بسط این معادله در جنگ دریایی و پهنه دریا است.

انتهای پیام/