شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#سال آینده#بلاروس#جلوگیری

نخست وزیر لیتوانی:

حصار مرزی لیتوانی و بلاروس تا سال آینده تکمیل خواهد شد

حصار مرزی لیتوانی و بلاروس تا سال آینده تکمیل خواهد شد

دولت لیتوانی با صدور بیانیه ای از تکمیل حصار مرزی میان این کشور و بلاروس تا سپتامبر سال آینده میلادی خبر داده و اعلام کرد که این حصار برای جلوگیری از ورود پناهجویان به لیتوانی مهم است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دولت لیتوانی با صدور بیانیه ای از تکمیل حصار مرزی ۵۰۸ کیلومتری میان این کشور و بلاروس تا سپتامبر سال آینده میلادی خبر داد.

بر اساس این گزارش، «اینگریدا سیمونایت» نخست وزیر لیتوانی طی سخنانی با توضیح اهمیت این حصار کشی در پی افزایش سیل مهاجران غیرقانونی غیر قانونی مستقر در بلاروس به سمت مرزهخای این کشور گفت: حصار فیزیکی برای مقابله با تهاجم هیبریدی که رژیم بلاروس علیه لیتوانی و اتحادیه اروپا آغاز کرده، بسیار مهم است.

لازم به ذکر است این حصار توسط شرکت پیمانکاری دولتی EPSO-G لیتوانی در حال ساخت بوده و با سه متر ارتفاع، از سیم خاردار ساخته شده و دستکم ۱۵۳ میلیون یورو برای ساخت آن هزینه شده است.

هفته گذشته، اتحادیه اروپا دولت بلاروس را متهم کرد که با تشویق پناهجویان به حرکت به سمت مرزهای لیتوانی و این اتحادیه، جنگی مستقیم را علیه بروکسل به راه انداخته است.

گفته می شود بسیاری از پناهجویان ساکن در بلاروس که عمدتاً از کشورهای افغانستان، سوریه و عراق هستند، طی ماه های گذشته و در پی افزایش تحریم های وضع شده اتحادیه اروپا و آمریکا علیه دولت بلاروس و وخیم شدن شرایط اقتصادی این کشور، به امید ورود به مرزهای اتحادیه اروپا به سمت مرز بلاروس با لیتوانی حرکت کرده اند؛ اقدامی که اتحادیه اروپا معتقد است با حمایت مینسک در حال انجام است.