شهر خبر

آمار خاص فرهاد مجیدی سعودی‌ها را به وحشت انداخت ؛ استقلال پوست الاهلی را می کند ؟

فرهاد مجیدی هرگز کارش را با ناکامی استارت نزده است

فرهاد مجیدی شب گذشته با خبرنگاران درباره اوضاع نقل و انتقالاتی استقلال صحبت کرد

فرهاد مجیدی تا اینجای کار چه در مسابقات داخلی و چه در پیکارهای آسیایی هرگز کارش را با ناکامی استارت نزده است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

استقلال با فرهاد مجیدی از روز بیست و دوم این ماه فصل جدید رقابت‌های خود را آغاز خواهد کرد و در اولین قدم باید طی جدالی فوق‌العاده حساس مقابل الهلال عربستان صف‌آرایی کند. مسابقه‌ای بسیار حیاتی که نتیجه آن جدا از بحث مالی، قطعاً به لحاظ اعتباری و روحی هم برای استقلال اهمیت بسیار زیادی دارد. اگرچه بر روی کاغذ شرایط الهلال به مراتب بهتر از استقلال تلقی می‌شود ولی آمار بسیار خوب فرهاد مجیدی هنگام آغاز مسابقات می‌تواند نماینده عربستان را به وحشت بیندازد.

استارت با پیروزی
فرهاد مجیدی تاکنون سه مرتبه به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شده و در تمام دفعات مذکور کار خودش را با پیروزی آغاز کرده است. داستان این مربی در لیگ قهرمانان آسیا هم تفاوت چندانی با پیکارهای داخلی ندارد. مجیدی در دوران بازیگری اولین مسابقه آسیایی خود را اسفندماه سال ۷۷ اتفاقاً برابر همین الهلال و از قضا در کشور امارات برگزار کرد و با گشودن دروازه حریف عربستانی نقش بسیار مؤثری در پیروزی دو بر یک استقلال مقابل آنها داشت. فرهاد در قامت سرمربی هم اردیبهشت ماه سال ۹۸ اولین جدال آسیایی خود را تجربه کرد و با استقلال برابر الدحیل امارات به تساوی یک بر یک رسید. مجیدی زمستان همان سال در فصل ۲۰۲۰ لیگ قهرمانان توانست همراه با استقلال در اولین مسابقه فصل (البته کار برای آبی‌پوشان در آن فصل از مرحله پلی اف آغاز شد) با سه گل نماینده کویت را درهم بکوبد تا روند شکست‌ناپذیری خود در آغاز پیکارهای آسیایی را تداوم بخشد.

نقره داغ کردن عربستانی‌ها
استقلال در اسفندماه پارسال دستخوش تحولات فراوانی شده و محمود فکری رفت تا فرهاد مجیدی جای او بر روی نیمکت را بگیرد. این تیم از بهار امسال در گیر مرحله گروهی فصل جاری لیگ قهرمانان شد و به واسطه تصمیم عجیب کنفدراسیون فوتبال آسیا مجبور شد تمام دیدارهای خود را در داخل خاک عربستان و به میزبانی باشگاه الاهلی برگزار کند تا همه هواداران با نگرانی شرایط را دنبال کنند ولی استقلال در همان قدم اول یک بلای تاریخی بر سر میز بالا آورد و الاهلی را با هدایت فرهاد مجیدی ۵-۲ شکست داد. ناکامی تاریخی که نقش بسیار مهمی در حذف شدن نماینده عربستان علیرغم برخورداری از امتیاز میزبانی ایفا کرد. استقلال مقتدرانه راهی مرحله بعدی لیگ قهرمانان شد و رکورد شکست نخوردن فرهاد در اولین دیدار آسیایی خود چه در قالب بازیکن و چه تحت عنوان سرمربی همچنان پابرجا باقی ماند.

وحشت الهلال
فرهاد مجیدی تا اینجای کار چه در مسابقات داخلی و چه در پیکارهای آسیایی هرگز کارش را با ناکامی استارت نزده و قطعاً با وجود همه غوغاسالاری‌هایی که رسانه‌های عربستانی برای تبلیغ الهلال انجام می‌دهند، مقامات این باشگاه همچنان از سرمربی استقلال واهمه دارند چون می‌ترسند روند ناکام نشدن مجیدی همزمان با آغاز مجدد رقابت‌های آسیایی تداوم پیدا کند و این بار الهلال به سرنوشت الاهلی دچار شود. اتفاقی که دلمان می‌خواهد نه تنها برای الهلال بلکه برای همه حریفان نمایندگان کشورمان در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا رخ بدهد.