به گزارش برنا، هفدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان به میزبانی تهران درحالی در حباب به‌شدت کنترل‌شده و طبق قوانین سخت‌گیرانه تدوین شده از سوی فدراسیون جهانی والیبال برگزار خواهد شد که فدراسیون ایران برای رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی طی برگزاری مسابقات، حساسیت و دقت خاصی به خرج خواهد داد.

دکتر مهدی ابارشی رئیس کمیته پزشکی فدراسیون والیبال در تشریح روند اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی در طول میزبانی ایران گفت: طبق شیوه‌نامه‌های بهداشتی تدوین شده از سوی فدراسیون جهانی والیبال و فدراسیون ایران، به کلیه تیم‌های حاضر در تهران، فرم‌خوداظهاری کرونا داده شده و تمامی تیم‌ها موظف هستند هر شب علائم بالینی اعم از هرگونه علائم سرماخوردگی و نیز درجه تب و میزان اکسیژن خون خود را در فرم مذکور درج کرده و به پزشک یا فیزوتراپ تیم تحویل دهند.

در صورت مشاهده هرگونه علائم سرماخودرگی، فرد مشکوک به ایزوله رفته و از او تست رپید گرفته خواهد شد. در صورت پایدار بودن علائم، تست PCR انجام می‌شود.

ضمن این که هر 3 روز یکبار از کلیه تیم‌های حاضر در مسابقات تست PCR گرفته می‌شود.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون والیبال همچنین تاکید کرد در تاریخ 26 و 30 آگوست (4 و 8 شهریورماه) نیز بار دیگر از تیم‌های حاضر در مسابقات تست رپید گرفته می‌شود. علاوه بر این در تاریخ 3 سپتامبر (12 شهریورماه) و همزمان با خروج تیم‌ها از ایران بار دیگر از کلیه نفرات تست کرونا صورت می گیرد.

به این ترتیب رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان در سالن 12 هزارنفری آزادی و سالن فدراسیون والیبال زیر ذره‌بین حساسی از پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.