شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#اعضای کمیسیون#وزیر پیشنهادی

تشریح اقدامات وزیر پیشنهادی کشاورزی از زبان اعضای کمیسیون کشاورزی


تشریح اقدامات وزیر پیشنهادی کشاورزی از زبان اعضای کمیسیون کشاورزی

اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در جلسه علنی امروز برنامه‌ها و اقدامات وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی را تشریح کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، غلامعلی کوهساری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه‌های آقای سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، گفت: آقای ساداتی نژاد در حوزه آب، مرتع‌داری، شیلات، زراعت و دامپزشکی تخصص دارد. هرکس به عنوان وزیر انتخاب شود فقط در یک یا دو حوزه متخصص است اما آقای ساداتی نژاد قابلیت مدیریت در حوزه های مختلف را دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ضمن درخواست از مخالفان ساداتی نژاد برای مطالعه برنامه‌های 67 صفحه‌ای وزیر پیشنهادی گفت: در برنامه 67 صفحه ای وزیر جهاد کشاورزی انطباق بالایی با اسناد بالادستی وجود دارد که 50 درصد از این برنامه منطبق و 40 درصد آن همسو است و هیچ موردی مغایر با اسناد بالادستی وجود ندارد.

کوهساری در تشریح بخشی از برنامه‌های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی بیان کرد: در برنامه‌های ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی به چالش ها و برنامه ها اشاره شده که با توجه به اسناد بالادستی و سیاست های کلی نظام تدوین شده است. افزایش بهره وری آب نیز یکی از برنامه های اصلی وزیر پیشنهادی بوده که در شرایط خشکسالی بسیار اهمیت دارد.

وی درهمین باره ادامه داد: حفاظت از خاک و اجرای برنامه‌های آبخیزداری نیز یکی از برنامه های آقای ساداتی نژاد بوده که با نگاه به برنامه‌های وی در می‌یابیم که نکات مهم این حوزه در این برنامه دیده شده است.

بر اساس این گزارش رحمت‌الله نوروزی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس نیز در این جلسه و در دفاع از اقدامات و برنامه‌های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی،گفت: آقای ساداتی نژاد با اهتمام جدی  برای راه اندازی شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی خدمت بزرگی را در سال حمایت از تولید به کشور انجام داد.

وی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی تا ساعت 10 شب در کمیسیون کشاورزی مجلس در حال تلاش در جهت حل مشکلات موجود است، افزود: برگشت قانوع انتزاع یکی دیگر از تلاش های آقای ساداتی نژاد است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: در جریان بررسی بودجه سال 1400 جلسات مکرری را با حضور مسئولان وزارتخانه های جهاد کشاورزی و نیرو داشتیم که ثمره آن پیش‌بینی 27 هزار میلیارد تسهیلات برای بحث تولید و اشتغال، 4 هزار میلیارد برای بیمه کشاورزی، 20 هزار میلیارد بودجه محرومیت زدایی برای روستاها با راهنمایی آقای ساداتی نژاد بود.

نوروزی ادامه داد: وزیر پیشنهادی در سال گذشته جلسات متعددی را با وزرای جهاد کشاورزی و صمت برای موضوعاتی مانند کمبود تخم مرغ، مرغ، سم، کود، نهاده ها و... انجام داد. همچنین وی دغدغه حمایت از دامداران، منابع طبیعی، کشاورزی و... را دارد.

انتهای‌ پیام/