به گزارش برنا، علی امینی فرد سرمربی سابق وزنه برداری تیم ملی نوجوانان در گفت و گوی تلفنی با برنامه جهان ورزش (وزنه برداری) کاری از گروه مسابقات این شبکه درباره کناره گیری برخی از مربیان و قهرمانان این رشته گفت: این را باید از مدیریت هایی که در فدراسیون ها هستند سوال کنیم. اگر نگاه مدیران ۴ ساله باشد ما نمی توانیم موفق شویم. در گذشته ما یک کمیته استعدادیابی در کمیته المپیک داشتیم و نونهالان را مورد تشویق قرار داده و آن ها را علاقه مند می کردیم تا به سمت این رشته روانه شوند. اگر نگاه ما بلند مدت باشد و مجریان ما طبق برنامه ها عمل کنند می توانیم در آینده ورزشکاران خوبی در سطح جهانی داشته باشیم. اگر بخواهیم در ۴ سال بعد فدراسیون، مربیان را کنار گذاشته و توجه به ورزشکاران و پشتیبانی آینده جوانان و بزرگسالان کشور یعنی همان نوجوانان را در پایه نداشته قطعا یک خلا بزرگی خواهیم داشت. بعد از المپیک ۲۰۱۸ علیرضا یوسفی یک یا دو بار به اردو آمده و تا کنون خبری از او نشده است. آیا ما ورزشکارانی که در پایه داریم را باید کنار گذاشته و هیچ حمایتی از آنان نکنیم و آن ها را در اردوها شرکت ندهیم؟

وی درباره عدم حضور خود بعد از المپیک افزود: این را باید از فدراسیون وزنه برداری پرسید. ما بعد از المپیک آمدیم ولی رئیس فدراسیون حتی جواب ما را هم نداد. می خواستم سوال کنم که چه اتفاقی افتاده است که من را کنار گذاشته اید. اگر مشکلی بود چرا از طریق کمیته فنی اعلام نکرده اید. چرا مشکل را حل نکردید. من فکر می کنم مسائل پشت پرده دیگری وجود دارد که شایسته خانواده وزنه برداری نیست. هیات استان ما خوب نیست. در سال هایی که تیم ملی بودم مدیرکل آن یک بار به من تبریک نگفت. یک بار با من تماس نگرفت. یک حالت خودمحوری در استان ها و فدراسیون ها ایجاد شده است که فکر نکنم با این مدیریت، آینده خوبی برای کشورمان در این رشته باشد.

علی امینی فرد در پایان شرایط تیم های پایه و استعداد یابی را اینگونه ارزیابی کرد: آموزشگاه ها پایه اساسی ورزش کشور ما بودند یعنی از طریق مدارس می توانستیم وزنه برداران در بخش نونهالان خود را انتخاب و وارد این رشته نماییم. اما متاسفانه در مسابقات آموزشگاهی ما را کنار گذاشتند. سالن های ما سالن هایی شده که به شدت به پول وابسته اند و کسانی به دنبال ورزش می روند که از طرف دیگر منفعتی داشته باشند. در حال حاضر سالن هایی که تربیت بدنی در اختیار هیات ها گذاشته فقط باید با پول در اختیار قرار گیرد در صورتی که در گذشته رایگان بود. کسانی به این رشته روی می آورند که از قشر متوسط به پایین هستند. امیدوارم فدراسیون و وزیر ورزش جدید این مشکلات را از سر راه ما بردارد.

مخاطبان در سر تا سر دنیا می توانید از طریق وب سایت WWW.RADIOVARZESH.IR ضمن استفاده از پخش زنده، در جریان آخرین اخبار و رویدادهای ورزشی باشید. ما را در اینستاگرام با شناسه @radiovarzesh ۹۲ پیدا و همراهی کنید.