شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شیراز#وزارت اطلاعات

در گفت و گو با مهر مطرح شد؛

حجت الاسلام خطیب اشراف کاملی به جامعه و نهادهای امنیتی دارد

حجت الاسلام خطیب اشراف کاملی به جامعه و نهادهای امنیتی دارد

شیراز - نماینده شهرستان های لارستان، خنج، گراش و اوز گفت: حجت الاسلام خطیب از یادگاران جنگ و از بدنه وزارت اطلاعات است و به جامعه و نهادهای امنیتی اشراف کامل دارد.

حسین حسین زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص وزیر پیشنهادی اطلاعات، گفت: حجت الاسلام خطیب شخصیتی مجاهد، فاضل و باسواد و از جانبازان دوران دفاع مقدس است.

وی افزود: این وزیر پیشنهادی در واحد اطلاعاتِ عملیات جبهه‌های جنگ فعالیت داشته و از یاران سردار بزرگ شهید حسن باقری به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه حجت‌الاسلام خطیب نسبت به حوزه امنیت و اطلاعات کشور دارای دانش کافی و با تجربه است، اظهار داشت: حجت الاسلام خطیب اشراف خوبی به مسئل امنیتی و جامعه کشور دارد.

نماینده لارستان، حجت الاسلام خطیب را دارای سوابق ارزشمند در حوزه اداره کل اطلاعات استان قم دانست و ابراز کرد: فعالیت وی در حوزه قضائی و مبارزه با فساد با یک دهه ریاست مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه را مشهود است.

این نماینده مجلس بیان داشت: بنابراین وزیر پیشنهادی وزارت اطلاعات از بدنه وزارت اطلاعات است و نسبت به جامعه و نهادهای امنیتی کشور اشراف خوبی دارد.

حسین‌زاده با بیان اینکه برنامه‌های وزیر پیشنهادی اطلاعات مبتنی بر روزآمدسازی اقدامات و ساختار اطلاعاتی کشور است، گفت: حجت‌الاسلام خطیب نسبت به نقاط ضعف و قوت و آسیب‌ها و فرصت‌ها آشنایی دارد و نگاه آسیب‌شناسانه نسبت به وزارت اطلاعات دارد.

نایب رئیس مجمع نمایندگان فارس عنوان کرد: امروز حوادث مختلفی در کشورهای منطقه در جریان است و در این میان ایران اسلامی کانون مبارزه علیه استکبار و آمریکاست و دشمن مترصد استفاده از هر فرصت برای ایجاد آشوب، ناامنی و ترور در کشور است.

او ادامه داد: بستن راه نفوذ، خرابکاری و ترور در کشور و برقراری امنیت پایدار از جمله ضروریات است که در برنامه حجت‌الاسلام خطیب بعنوان وزیر پیشنهادی وزارت اطلاعات آمده است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی با اشاره به این‌که مأموریت وزارت اطلاعات در دو عرصه اصلی تولید اطلاعات و تأمین امنیت است، افزود: حراست و حفاظت از تأسیسات و دانشمندان هسته‌ای که مرتبط با کمیسیون انرژی است، برای نمایندگان بسیار مهم است و با توجه به تعرضاتی که در گذشته به تأسیسات و دانشمندان هسته‌ای شده، بر ضرورت حفاظت از آن‌ها تاکید داریم که خوشبختانه وزیر پیشنهادی اطلاعات نقطه‌نظرات و برنامه‌های خوبی در این خصوص ارائه دادند.

حسین زاده تاکید کرد: حجت‌الاسلام خطیب شجاعت لازم در ایجاد تغییر و تحول و مبارزه با فساد دارد.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه‌های وزیر پیشنهادی یادآور شد: توجه به جوان‌گرایی و اعتماد به نسل سوم انقلاب در بدنه مدیریتی وزارت اطلاعات، جابجایی نیروهای بازنشسته از سطوح مدیریتی به اتاق فکرها و گروه‌های مشورتی برای ارتقا و تقویت وزارت اطلاعات، خنثی‌سازی اقدامات تروریستی و خرابکارانه و همچنین ایجاد، اصلاح، تقویت و تجمیع سامانه‌ها و سیستم‌های اطلاعاتی، نظارتی و کنترلی و نیز نوسازی و توسعه زیرساخت‌ها و سامانه‌های پیشرفته سخت‌افزاری و نرم‌افزار، افزایش دانش، مهارت حرفه‌ای و توانایی‌های کارکنان و مدیران در تراز گام دوم انقلاب اسلامی از جمله برنامه‌های حجت الاسلام خطیب است که جایگاه وزارت اطلاعات را تقویت خواهد کرد.