شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#دولت#دولت بایدن#بانک مرکزی

کند شدن رشد اقتصاد آمریکا درد سر جدید دولت بایدن


کند شدن رشد اقتصاد آمریکا درد سر جدید دولت بایدن

در آستانه نشست حساس مقامات بانک مرکزی آمریکا، اقتصاددانان هشدار دادند در حالی که هنوز اقتصاد این کشور با مشکلات ناشی از بحران کرونا دست و پنجه نرم می کند، رشد آن به شدت در حال کند شدن است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه تلگراف، در آستانه نشست حساس مقامات فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) که طی هفته جاری میلادی برگزار می شود، اقتصاددانان هشدار دادند در حالی که هنوز اقتصاد این کشور با مشکلات ناشی از بحران کرونا دست و پنجه نرم می کند، رشد آن به شدت در حال کند شدن است.

با این حال، تورم همچنان رو به افزایش است و جروم پاول، رئیس فدرال رزرو را در موقعیت خطرناکی قرار می دهد چرا که آنها نمی توانند بدون آسیب به روند بهبودی اقتصاد پس از همه گیری کرونا، علیه افزایش قیمت ها اقدامی را صورت دهند.

بر اساس این گزارش، مقامات ارشد پولی ایالات متحده این هفته در کنفرانس سالانه "جکسون هول" که گاهی اوقات "اجلاس داووس برای مقامات بانک مرکزی" نامیده می شود، به طور مجازی دیدار خواهند کرد که انتظار می رود نقطه عطفی در جهت تشدید سیاستهای این بانک باشد.

برنامه این کنفرانس که معمولاً در ایالت وایومینگ برگزار می شود، به دلیل گسترش نوع دلتای کرونا در آخرین لحظه تغییر کرد و برای دومین سال متوالی به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

مقامات آمریکا با علامت هایی روبرو هستند که نشان می دهند سرعت رشد اقتصادی که پس از پایان قرنطینه و تعطیلات کرونایی افزایش یافته بود، در حال محو شدن است.

این امر ممکن است مقامات بانک مرکزی آمریکا را وادار کند تا برنامه خود برای خرید اوراق قرضه که "تسهیل کمّی" نامیده می شود را به تعویق بیاندازند.

استین یاکوبسن، اقتصاددان ارشد در بانک ساکسو، در این باره گفت: ما شاهد کاهش قابل توجه رشد و افزایش تورم هستیم که برای بسیاری از مردم چیزی شبیه رکود تورمی تعریف می شود.

ایالات متحده و چین، دو اقتصاد برتر جهان، هر دو با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند. این در حالی است که آمریکا با افزایش ویروس کرونا از نوع دلتا و همچنین مسائل مربوط به تامین کالاها روبرو شده است و پکن با تشدید سیاست های خود بر تقویت بخش صنعت چین تمرکز کرده است.

تحلیلگران بانک آمریکا می گویند: موتورهای دوقلوی رشد جهانی یعنی ایالات متحده و چین، در حال ریپ زدن هستند.

به گفته آنها، مسیر صعودی اقتصاد این دو کشور باید در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی از سر گرفته شود.

این در حالی است که بازارهای سهام جهانی نیز هفته گذشته با سقوط روبرو شدند چرا که نگرانی ها درباره گسترش نوع دلتای کرونا با نگرانی ناشی از این موضوع که بانک های مرکزی به زودی سطح بی سابقه ای از حمایت مالی را تجربه خواهند کرد، در هم آمیخته است.

داده های ایالات متحده نشان می دهد که خرده فروشی در این کشور طی ماه ژوئیه 1.1 درصد کاهش یافته است که این نشانه ای است که تقاضای مصرف کنندگان در حال تضعیف شدن است.

انتهای پیام/