شهر خبر

سومین روز بررسی صلاحیت کابینه| وعده عین اللهی برای اتمام واکسیناسیون عمومی تا پایان بهمن ماه/ اقبال کمیسیون اجتماعی به عبدالملکی


سومین روز بررسی صلاحیت کابینه| وعده عین اللهی برای اتمام واکسیناسیون عمومی تا پایان بهمن ماه/ اقبال کمیسیون اجتماعی به عبدالملکی

سومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم در مجلس شورای اسلامی از صبح امروز در جریان است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، سومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم در مجلس شورای اسلامی صبح امروز(دوشنبه اول شهریور ) آغاز شد.

در دو روز گذشته که صلاحیت وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش، ارتباطات، اقتصاد و دارایی، اطلاعات و  امور خارجه مورد بررسی قرار گرفت، بر اساس ماده 204 آیین نامه داخلی مجلس، ابتدا کمیسیون های تخصصی و مرتبط با این 5 وزارتخانه جمع بندی خود نسبت به برنامه های وزرای پیشنهادی را اعلام کردند. سپس موافقان و مخالفان این 5 وزیر پیشنهادی هر یک به مدت 15 دقیقه به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و در نهایت نیز هر یک از وزرا در مدت زمان 30 دقیقه به دفاع از برنامه های خود پرداختند. 

بر همین اساس تاکنون به جز حسین باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش که نتوانست نظر مثبت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را جلب کند، برنامه های عیسی زارع پور، سیداحسان خاندوزی، حجت الاسلام خطیب و حسین امیرعبدالهیان با اقبال کمیسیون های صنایع، اقتصادی و امنیت ملی مجلس همراه شد. 

در نشست امروز نیز طبق حروف الفبا، تاکنون بررسی صلاحیت  وزرای پیشنهادی بهداشت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شده و بهرام عین اللهی و حجت الله عبدالملکی پس از شنیدن نظرات موافقان و مخالفان خود، به تشریح برنامه های خود پرداختند. 

در ادامه این گزارش می‌توانید اخبار بررسی رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی در روز سوم را مشاهده کنید:

_عین‌اللهی: واکسیناسیون را تا پایان بهمن امسال تمام می‌کنیم/ سلامت مردم خط قرمز ماست

وزیر پیشنهادی بهداشت ضمن تشریح برنامه های خود برای تصدی وزارت بهداشت تاکید کرد: در برنامه داریم که تا پایان بهمن‌ماه امسال واکسیناسیون را تمام کنیم؛ ما امکانات زیادی در کشور داریم که باید به‌صورت انقلابی از آن استفاده کنیم و از ظرفیت نیروهای مسلح، بسیج، هلال احمر استفاده کنیم و به مردم احترام بگذاریم.



_بهروزی فر: 91 درصد از برنامه های عین اللهی منطبق با اسناد بالادستی است

نماینده فومن در موافقت با گزینه پیشنهادی وزارت بهداشت و درمان گفت: 91 درصد از برنامه های دکتر عین اللهی بر اساس ارزیابی معاونت نظارت مجلس در تطبیق یا همسو با اسناد بالادستی حکایت از تسلط قابل توجه ایشان در حوزه پزشکی دارد.



_توجه به پزشک خانواده از برنامه های عین اللهی برای وزارت بهداشت است

محمدعلی محسنی بندپی دیگر عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در موافقت با بهرام عین‌اللهی و در تشریح برخی از برنامه‌های وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های گزینه پینشهادی وزارت بهداشت  توجه به پزشک خانواده است. او اگر تنها به همین برنامه بپردازد به مردم، بیماران و نظام سلامت خدمت کرده است.



_عین اللهی شاخصه های علمی و تجارب کاری لازم برای تصدی وزارت بهداشت را دارد 

رضا آریان‌پور عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس  به‌عنوان موافق اول گزینه پیشنهادی بهداشت و درمان گفت: آقای عین اللهی هم براساس شاخصه‌های علمی و هم براساس تجارب کاری توانایی مدیریت حوزه بهداشت و درمان کشور و مقابله با چالش‌های آن را دارد.



_توسلی: مدیریت و تفکر استراتژیک در برنامه عین اللهی دیده نمی شود

نماینده کبودرآهنگ در مخالفت با گزینه پیشنهادی وزارت بهداشت و درمان گفت: دکتر عین اللهی، متخصص خوبی در حوزه چشم پزشکی است اما با این حال  در برنامه ایشان نشانه ای از فکر و مدیریت استراتژیک سلامت دیده نمی شود. از سوی دیگر پزشک خانواده، سامان دهی نظام سلامت و پرونده سلامت الکترونیک نظام در برنامه ایشان نیست و به نظر می رسد برنامه ایشان بیشتر کلی گویی است.



_برنامه عین اللهی برای مقابله با کرونا ادامه سیاست های قبلی است

مهدی عسگری نماینده کرج در مجلس دیگر مخالف وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان با بیان اینکه برنامه های عین اللهی در زمینه مقابله و مهار کرونا همان برنامه ها و سیاست های قبلی است، عنوان کرد: برنامه ایشان همان برنامه های سازمان بهداشت جهانی و تقلید از این سازمان است. در بین سی کشور ما در رعایت این دستورات اول شدیم و این میزان ابتلا و مرگ و میر ماست. لذا روش مبارزه و مقابله با کرونا در برنامه ایشان جدید نیست و همان روند قبل است.

در حال بروز رسانی...