شهر خبر

عبدالملکی: ۲۰ سال فعالیت اجرایی و مدیریتی دارم/ وزارت رفاه را «وزارت مردم» می‌دانم


عبدالملکی: 20 سال فعالیت اجرایی و مدیریتی دارم/ وزارت رفاه را «وزارت مردم» می‌دانم

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه این وزارتخانه بسیار بزرگ است و بالاترین تماس را با حوزه‌های معیشتی و رفاه مردم دارد، اظهار داشت: این وزارتخانه به ۷۰ درصد مردم ایران خدمات می‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت‌الله عبدالملکی گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه رأی اعتماد به وزرای دولت سیزدهم، گفت: در برخی سخنانی که مطرح شد، نقل قول‌هایی به من نسبت داده شد که با بنده ارتباطی ندارد و همگی باید در نظر داشته باشیم که همگی در محضر خداوند هستیم. بنده عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) هستم و افتخار دارم که بیش از نیمی از عمر 40 ساله‌ام را فعالیت اجرایی و مدیریتی داشته‌ام.

وی افزود: نمایندگان عزیز حتما بین سابقه طولانی و تجربه موفق تفکیک قائل هستند، به‌عنوان مثال کسانی‌که در دفاع مقدس حضور داشتند درک می‌کنند که وقتی یک فرمانده‌ی گردان موفق می‌بود، در عملیاتی بعدی فرمانده‌ی لشکر می‌شد.

گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: این وزارتخانه بسیار بزرگ است و بالاترین تماس را با حوزه‌های معیشتی و رفاه مردم دارد. کارگران، بازنشستگان، روستائیان و عشایر، معلولان، زنان سرپرست خانوار، کارآموزان، کارجویان، سالمندان و مراکز خیریه متعددی با این مجموعه در تماس هستند و این وزارتخانه به 70 درصد مردم ایران خدمات می‌دهد و به همین دلیل به استعاره، این وزارت را «وزارت مردم» می‌دانم.

عبدالملکی گفت: تحقق بسیار زیادی از اسناد بالادستی نظام و قوانین در گرو مدیریت صحیح این وزارتخانه خواهد بود و من معتقدم به‌عنوان یک مدیر اجرایی که ده‌ها سال تجربه دارم، بخش زیادی از مشکلات کشور ناشی از اجرا نکردن درست قوانین است و اگر در ضابطه‌گذاری مشکل داریم عمدتا مربوط به آیین‌نامه‌های اجرایی است که گاهی حتی باعث نقضِ غرض قانون‌گذار می‌شود و بنده بر اجرای قانون تأکید دارم.

وی در تشریح محورهای برنامه خود خاطر نشان کرد: یکی از دو مشکل اصلی موجود در کشور ما تورم و بیکاری است؛ چون این وزارتخانه دبیرخانه‌ی ستاد اشتغال کشور است، تحقق برنامه اشتغال کشور را با فرماندهی عالی رئیس‌جمهور پیگیری می‌کند و مسئول برنامه اشتغال دولت خواهد بود.

وزیر پیشنهادی کار، اظهار داشت: ما در این 43 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی اقدامات زیادی در حوزه اشتغال انجام داده‌ایم ولی آیا الان اطلاعاتی داریم که وضعیت اشتغال مردم‌مان چگونه است؟ آیا با بررسی یک کدملی می‌توانیم متوجه بشویم که یک فرد شاغل و یا بیکار است و یا این‌که چه مهارت‌هایی دارد؟ چنین امکانی را نداریم و در این‌صورت است که نمی‌توانیم برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم. برنامه من ایجاد سامانه جامع اشتغال ایرانیان است تا آخرین وضعیت شغلی مردم مشخص باشد که در برنامه‌ریزی به ما کمک کند و هم‌چنین بانک اطلاعاتی خوبی برای کارفرمایان باشد و سیاست‌ها و برنامه‌های ما را در حوزه‌های آموزشی مشخص کند.

ادامه دارد...

انتهای پیام/