شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رفاه#وزارتخانه#وزیر پیشنهادی

درخواست نمایندگان از وزیر پیشنهادی کار و رفاه اجتماعی درباره انتصابات این وزارتخانه


درخواست نمایندگان از وزیر پیشنهادی کار و رفاه اجتماعی درباره انتصابات این وزارتخانه

نماینده دهلران خطاب به وزیر پیشنهادی کار گفت: یکی از بخش های مهم این وزارتخانه صندوق ها و شرکت های وابسته هستند لذا شما باید در انتصابات در کل وزارتخانه و به ویژه هیأت مدیره این صندوق‌ها دقت کنید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، بهزاد علیزاده نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی در موافقت با  برنامه‌های عبدالملکی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، گفت: از رییس جمهور به دلیل معرفی کابینه با تجربه و جوان تشکر می کنم، البته اعضای کابینه از ویژگی هایی چون روحیه جهادی، انقلابی، فساد ستیزی و تخصص هم برخوردار می باشند، البته هم درون مجلس و هم خارج مجلس ممکن است افراد به اعضای کابینه انتقاداتی داشته باشند ولی کابینه در مجموع از توان لازم برای اداره برخوردار است.

وی افزود:وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بزرگترین و مهمترین و پیچیده‌ترین وزارتخانه دولت است و چالش‌های بسیار بزرگی دارد و عبدالملکی برای حل این چالش‌ها برنامه کافی را دارد.

نماینده دهلران در مجلس بیان کرد : عبدالملکی به عنوان یکی از جوان‌ترین وزرای دولت، در حوزه اقتصاد مقاومتی و اقتصاد اسلامی صاحب نظر است و نگاه مثبتی به ظرفیت‌های داخلی در حل مشکلات کشور بویژه حوزه اشتغال دارد.

علیزاده تصریح کرد: عبدالملکی در هر جایی که کار کرده، موجب تحول آن مجموعه شده است. 

وی در ادامه بیان کرد:در صورتی که شما رأی مثبت را بتوانید از مجلس بگیرید یکی از درخواستهای نمایندگان از شما توجه درباره انتصابات است یکی از بخش‌های مهم وزارتخانه صندوق‌ها و هلدینگها و شرکت‌های وابسته هستند بنابراین شما باید 2 نکته را رعایت کنید؛ دقت در انتصابات در کل وزارتخانه و به ویژه هیئت مدیره این صندوقها و نظارت کافی بر فعالیت اقتصادی صندوقها و توجه در دخل خرج آنها که این درآمدها چگونه بهدست‌می آید و چگونه عزینه می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود:و درخواست دیگر نمایندگان از شما در صورت کسب رأی اعتماد این است که به استانها و مناطق کمتر توسعه یافته ، پیرامونی و مرزی توجه کنید .

علیزاده در پایان بیان کرد: درخواست دیگر از شما این است که در صورت کسب رأی اعتماد به برنامه‌های که ارائه کردید عمل کنید و گزارش فصلی در مورد آنها تهیه شود.

**بسطامی :توصیه سازمان بین المللی کار به استفاده از الگوی مدیریتی عبدالملکی

بر اساس این گزارش علی اکبر بسطامی نماینده ایلام و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مجلس باید به اشتغال، معیشت و اقشار ضعیف جامعه توجه کند.ما باید در نظر داشته باشیم که مخاطب اجرایی شدن سه مورد بالا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. امروز چهار معضل از هفت معضل بزرگ کشور مربوط به مساله‌ی تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که مهم‌ترین آنها بیکاری، صندوق‌های بازنشستگی، توجه به اقشار آسیب‌پذیر و ... است.

وی با اشاره به سوابق وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: آقای عبدالملکی با عملکرد مثبت خود در زمینه‌ی اشتغال و کارآفرینی، صندوق‌های بازنشستگی و ... توام با توفیق بوده است. ایشان از تحصیلات آکادمیک بهره‌مند است و تجربیات ایشان در زمینه اقتصاد و مدیریت زبانزد خاص و عام است.

نماینده ایلام در مجلس در همین باره ادامه داد: وزیر پیشنهادی کار در دوره مدیریتی خود الگویی را به جهان ارائه کردند که سازمان بین‌المللی کار توصیه کرد که از الگوی مدیریتی عبدالملکی استفاده شود. وی توانست با نیم درصد از اعتبارات کشور 30 درصد از اشتغال کشور را ایجاد کنند. در طول چهار سال بیش از 693 هزار شغل در کشور ایجاد کرد .

بسطامی بیان کرد: عبدالملکی شب و روز در کنار مردم بوده است و به وظایف وزارتخانه اشراف کامل دارد. دست همکارانم را برای اعتماد به ایشان به گرمی می‌فشارم.

انتهای‌ پیام/