شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رفاه#وزارت#مخالفت#وزارتخانه#وزیر پیشنهادی

انتقاد نمایندگان مخالف از عدم آشنایی عبدالملکی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی


انتقاد نمایندگان مخالف از عدم آشنایی عبدالملکی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

هاجر چنارانی و عبدالحسین روح‌الامینی در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی عدم آشنایی و تسلط حجت‌الله عبدالملکی به وزارتخانه مربوطه را دلیل مخالفت خود عنوان کردند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: ما جمعی از نمایندگان مردم نگران هستیم و گله داریم. اینجا خانه ملت است و ما باید دغدغه‌های مردم را از دولت پیگیری کنم. عزیزانی که به عنوان وزرای پیشنهادی معرفی شدند، عالی و شاید در نوع خود شایسته باشند، اما من نماینده مردم هستم. آقای رئیسی! دوران آزمون و خطا گذشته است و نمی‌توان برخی وزارتخانه‌ها را به برخی از افراد سپرد.

وی با بیان اینکه در روزهای گذشته بسیاری از افراد در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون با وی تماس گرفتند، عنوان کرد: اعضای دولت و وزرای پیشنهادی باید از مخالفان استقبال کنند تا برنامه‌های آنان مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد. وزارت کار، وزارت کوچکی نیست. این وزارتخانه سرقفلی وزارتخانه‌هاست و گردش مالی هنگفتی دارد. هتل‌های هما یکی از هزاران زیرمجموعه‌های این وزارتخانه است که گردش مالی بسیاری دارد.

چنارانی با انتقاد از چینش وزرای پیشنهادی در دولت سیزدهم بیان کرد: وزرا جابجا گذاشته شده‌اند. فردی که باید وزیر ارشاد باشد، برای جای دیگری معرفی شده است و آن فردی که باید وزیر نفت باشد، برای وزارت دیگری آمده است. ما جوانان را قبول داریم، اما اکنون فرصت نداریم. کسی که از بدنه وزارتخانه نیست، شش ماه طول می‌کشد تا با وزارتخانه آشنا شود. ما به دنبال مدیران متخصص و انقلابی هستیم.

نماینده مردم نیشابور با اشاره به برنامه‌های ارائه شده از سوی حجت‌الله عبدالملکی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از برنامه‌ بیش از 70 صفحه‌ای که وزیر پیشنهادی ارائه داده، در 30 صفحه آن که تصاویر وجود دارد. چیزهایی هم که ارائه شده، در اینترنت است. وزیر محترم! ما برنامه می‌خواهیم. اینکه چگونه می‌خواهید کارها را انجام بدهید، برنامه است. شما تنها در بخش بهزیستی برنامه ارائه دادید، اما این وزارتخانه تنها بهزیستی نیست.

وی ادامه داد: در برخی حوزه‌ها تنها تئوری ارائه شده است. شما برای اشتغال برنامه ندارید. این کشور پتانسیل‌های مختلفی دارد همچون توریسم درمانی دارد. ما از شما سامانه طرح جامع اشتغال می‌خواهیم.

چنارانی در خصوص صندوق‌های تامین اجتماعی و شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه گفت: یک هزار و 273 هزار میلیارد تومان از بودجه عمومی دولت در مجلس مطرح می‌شود و الباقی آن در صحن نمی‌آید. در بودجه 1400 بیش از یک هزار و 500 هزار میلیارد تومان بودجه شرکت‌های دولتی بود که 60 درصد آن زیرمجموعه وزارت تعاون است.

نماینده مردم نیشابور خطاب به وزیر پیشنهادی تعاون عنوان کرد: من شش ماه آینده از شما می‌خواهم که چه کارهایی در این وزارتخانه انجام دادید و این 60 درصد به کجا می‌رود؟ حدود 500 شرکت زیرمجموعه شستاست و معلوم نیست چه اتفاقی در آنجا می‌افتد و به حیاط خلوت برخی تبدیل شده است.

وی با اشاره به موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، گفت: شما یک اقیانوس را تحویل می‌گیرد که حداقل 30 درصد اقتصاد شرکت‌ها در دست شماست. آیا شما قول می‌دهید که بازنشستگان پشت دیوار مجلس تحصن نکنند؟ همچنین قرار بود سهم بخش تعاونی در اقتصاد به 25 درصد برسد، اما اکنون 4 درصد است. شما چه برنامه‌ای برای افزایش سهم تعاونی‌ها دارید؟

** روح‌الامینی: عبدالملکی نسبت به وزارت تعاون اشراف ندارد

عبدالحسین روح‌الامینی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: آشنایی من با آقای عبدالملکی شاید به سال 94 برگردد که در فهرست گزینش لیست اصولگرایان بود. بنده و آقای حدادعادل تلاش داشتیم که جمعی از جوانان از جمله ایشان در لیست قرار بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که آقای رئیس‌جمهور می‌دانند مخالفت ما از سر دلسوزی است. آقای عبدالملکی به محل ورودش که مخلوطی از چند وزارتخانه است، اشراف ندارد. اینجا با کمیته امداد خیلی تفاوت دارد. پیشنهاد با رئیس‌جمهور است، اما انتخاب با ماست.

انتهای پیام/