شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#رئیس جمهور#ویروس کرونا

کاهش رضایت مردم آمریکا از بایدن به دلیل تحولات افغانستان و بحران کرونا


کاهش رضایت مردم آمریکا از بایدن به دلیل تحولات افغانستان و بحران کرونا

تازه ترین نظرسنجی نشان می‌دهد میزان رضایت مردم آمریکا از عملکرد رئیس جمهور این کشور به دلیل افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و تحولات اخیر افغانستان با کاهش روبرو شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، نظرسنجی جدید شبکه ان‌بی‌سی نیوز حاکی است میزان رضایت شهروندان آمریکایی از عملکرد جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده با کاهش همراه شده است. این در حالی است که موارد ابتلا به ویروس کرونا بار دیگر در آمریکا به سرعت رو به افزایش است و سیاست‌های کاخ سفید در قبال افغانستان به خصوص عقب نشینی نیروهای نظامی از این کشور با انتقادات گسترده‌ای روبرو شده است.

 

بر اساس این گزارش، نظرسنجی جدید که طی روزهای 14 تا 17 اوت انجام شده نشان می‌دهد 49 درصد آمریکایی‌ها از عملکرد بایدن ابراز رضایت کرده‌اند ولی در مقابل 49 درصد نیز گفته‌اند از عملکرد بایدن راضی نیستند.

این نخستین بار از زمان به قدرت رسیدن بایدن است که میزان رضایت شهروندان آمریکایی از عملکرد وی به زیر 50 درصد رسیده است. در نظرسنجی آوریل 53 درصد آمریکایی‌ها گفته بودند که از عملکرد بایدن راضی هستند و تنها 39 درصد از شهروندان آمریکایی از عملکرد بایدن اظهار نارضایتی کرده بودند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که 88 درصد دموکرات‌ها از عملکرد بایدن راضی هستند.

60 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند که از تصمیم بایدن در نحوه عقب نشینی از افغانستان ناراضی هستند. تنها 25 درصد آمریکایی‌ها از سیاست‌ها و عملکرد بایدن در قبال افغانستان حمایت کرده‌اند.

در این نظرسنجی 53 درصد آمریکایی‌ها از مدیریت کرونایی دولت بایدن ابراز رضایت کرده‌اند. 44 درصد آمریکایی‌ها نیز از سیاست‌ها و برنامه‌های بایدن برای مقابله با بحران کرونا ناراضی هستند.

انتهای پیام/