به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، «بهرام عین اللهی» وزیر پیشنهادی بهداشت در صحن علنی مجلس در بیان  برنامه  های خود گفت: جهاد سلامت پس از پیروزی دفاع مقدس وجود داشت و تاکنون هم ادامه دارد. جنگ جهانی با ویروس کرونا کار مدافعان سلامت را در خط مقدم نبرد دشوار کرد. من یکی از نخستین پزشکانی بودم که کرونا گرفتم و در آن روزهای سخت بیماری خداوند دستم را گرفت تا به میدان دفاع از سلامت بازگردم و اجازه ندهم این پرچم سفید روی زمین بماند ، پرچمی که 40 سال قبل در دفاع مقدس در بهداری در دست گرفتم. 

او ادامه داد: من یک طبیب هستم تاجر نیستم، دوشادوش مدافعان سلامت هستم، نمی توانیم درمان مردم را معطل این و آن کنیم. سلامت مردم نباید معطل شخص شود، جان مردم مهم ترین اولویت است. سلامت مردم خط قرمز ما است.

وزیر پیشنهادی بهداشت گفت:صد سال پیش نیست که ایران بزرگ مغلوب بیماری شود و ما می توانیم به این بیماری منحوس غلبه کنیم. سلامت موضوعی تجربی نیست. به عنوان مدافع سلامت سال هاست در این عرصه حضور داشتم. امیدوارم جهاد سلامت را در سنگر وزارت بهداشت ادامه دهم.برای بیماری کرونا در سه بخش فعال خواهیم بود. بخش اول واکسیناسیون است. در دنیا ثابت شده است که مهمترین عامل غلبه بر کرونا واکسیناسیون است و میزان مرگ و میر در کشورهایی که واکسیناسیون انجام داده اند، کاهش یافته است. 

عین اللهی گفت: 60 میلیون نفر بالای 18 سال هستند. حدود 22 میلیون دوز واکسن زدیم. تولید داخلی نمی تواند به 120 میلیون دوز برسد. از همه بخش ها حتی غیر دولتی کمک می گیریم تا واکسن وارد کنند اما وزارت بهداشت نظارت خواهد کرد. تهیه واکسن با سیاست های ریاست جمهوری هر چه زودتر انجام می شود. تا پایان بهمن امسال واکسیناسیون را تمام می کنیم و با ظرفیت همه دستگاه ها تزریق صورت می گیرد.

در حال تکمیل