شهر خبر

در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت:

«عین‌اللهی» توانایی مقابله با چالش‌های نظام سلامت را دارد

«عین‌اللهی» توانایی مقابله با چالش‌های نظام سلامت را دارد

نماینده مردم مینودشت گفت: وزیر پیشنهادی بهداشت براساس شاخص‌های متعدد، فردی است که توانایی مدیریت سیستم بهداشت و درمان و توانایی مقابله با چالش‌های نظام سلامت را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، در سومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم که از صبح امروز(دوشنبه) در صحن مجلس شورای اسلامی آغاز شد، رضا آریان‌پور نماینده مردم مینودشت در موافقت با «بهرام عین‌اللهی» وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: بیشترین مراجعات به نمایندگان مجلس در حوزه‌های انتخابیه به مباحث درمانی و کمبودهای پزشکی برمی‌گردد. نظام سلامت ما یکی از پر افتخارترین حوزه‌های کشور است.

آریان‌پور گفت: امروز نظام سلامتِ مبتنی بر سیستم شبکه بهداشت و درمانی از دورترین روستاها تا بهترین بیمارستان ها در تهران، گسترده است. امروز از کشورهای اروپایی برای درمان به ایران می‌آیند. البته تمرکز بسیاری از این بیمارستان‌ها در حوزه بخش خصوصی است.

وی افزود: بزرگترین چالش نظام سلامت کرونا است و وزیری که قرار است به آن رأی اعتماد بدهیم، باید فردی باشد که توانمندی لازم را داشته باشد. کرونا امروز نه تنها یک چلش بهداشتی بلکه یک چالش امنیتی و اقتصادی است.

نماینده مردم مینودشت گفت: پرستاران ما امروز توسط کشورها همسایه و اروپایی جذب می شوند. آیا با افزایش ظرفیت می توان تعداد آنها را زیاد کرد. ما همواره با هزینه‌های میلیاردی، نخبگان خود را تقدیم دیگر کشورها می‌کنیم.

آریان‌پور تاکید کرد: عین‌اللهی براساس شاخص‌های متعدد، فردی است که توانایی مدیریت سیستم بهداشت و درمان و توانایی مقابله با چالش‌های نظام سلامت را دارد.

ادامه دارد ...