شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#رئیس جمهور#کاخ سفید

نظر بایدن درباره تحریم طالبان | واکنش رئیس جمهور آمریکا به انتقادها درباره اشتباهش در خروج از افغانستان

  رئیس جمهور آمریکا در یک نشست خبری در کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره اعمال تحریم علیه طالبان گفت: این موضوع بستگی به شرایط دارد اگر نیاز باشد تحریم اعمال خواهیم کرد.

بایدن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در تازه ترین اظهارات خود درباره روند خروج از فرودگاه کابل گفت: اولویت ما این است که در وهله اول اتباع آمریکایی را از این کشور خارج کنیم. 

وی افزود: ما همچنین در حال کار بر روی خروج متحدان افغانستانی خود که با ما کار کردن و دیگر گروههای در معرض خطر نیز هستیم. 

رئیس جمهور آمریکا که به خاطر تصمیماتش در نحوه اجرای طرح خروج آمریکا از افغانستان زیر فشار انتقادات زیادی قرار گرفته است همچنین گفت: تعداد افرادی که از جولای گذشته از افغانستان تخلیه شده‌اند به ۳۳ هزار نفر رسیده است و تنها در ۳۶ ساعت ۱۱ هزار نفر را از فرودگاه کابل به خارج از این کشور تخلیه کردیم.

با این حال وی تاکید کرد که روند تخلیه هزاران نفر دیگر از افغانستان سخت و دردناک خواهد بود. 

بایدن گفت: ما نشان دادیم که قادر هستیم هزاران نفر را روزانه از فرودگاه کابل خارج کنیم اما هنوز راه طولانی در پیش است و ممکن است اشتباهاتی نیز رخ دهد. 

رئیس جمهور آمریکا در ادامه نشست خبری خود گفت: هنوز امیدواریم که تا ضرب الاجل ۳۱ اوت روند خروج پایان یابد اما همزمان درباره تمدید آن نیز در حال بحث و رایزنی هستیم.

براساس گزارش شبکه الجزیره، رئیس جمهور آمریکا با اشاره به طالبان گفت: ما با آنها درباره امنیت اطراف فرودگاه کابل مذاکره کردیم و آنها همکاری کردند. نیروهای طالبان تا کنون هیچ اقدامی علیه آمریکایی در کابل انجام نداده و به وعده های خود عمل کرده‌اند. 

طالبان اکنون باید تصمیم بگیرند که به نیازهای مردم افغانستان پاسخ میدهند یا خیر؟

وی در پاسخ به سوالی درباره اعمال تحریم علیه طالبان نیز گفت: این موضوع بستگی به شرایط دارد اگر نیاز باشد تحریم اعمال خواهیم کرد.

وی در پاسخ به انتقادها درباره تصمیمش درباره افغانستان و تردید آمریکاییها در زمینه صلاحیت وی برای ریاست جمهور گفت: من فکر میکنم تاریخ ثابت خواهد کرد که این یک تصمیم منطقی و یک تصمیم درست بود.