شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پایان سال#وزارت#وزارت دفاع

تولید اولین سامانه رانش واتر جت با قدرت ۱۷۰۰ اسب بخار تا پایان سال

مدیر عامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع گفت: در مراحل تولید اولین سامانه رانش واتر جت با قدرت ۱۷۰۰ اسب بخار هستیم که ان شاءالله تا پایان سال به آن دست پیدا خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری میزان- امیر رستگاری با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر به مناسبت سالروز گرامیداشت صنایع دفاعی کشور در خصوص جایگاه صنایع دفاعی و اهمیت این صنایع اظهار داشت: استراتژیست‌ها معتقدند صنایع دفاعی هر کشوری به لحاظ برخورداری از متخصص‌ترین افراد و پیشرفته‌ترین فناوری‌ها و تجهیزات جزء صنایع راهبردی کشور‌ها به شمار می‌رود.

وی افزود: صنایع دفاعی یک ماموریت مشخص و ویژه دارند و آن تولید قدرت است؛ برای اینکه بتوانید به قدرت دست پیدا کنید باید علم، دانش و آگاهی داشته باشید و برای اینکه نسبت به موضوعی علم و آگاهی پیدا کنید نیاز به تحقیق و پژوهش دارید و برای اینکه تحقیق و پژوهش کنید به ابزار آلات، تجهیزات و نیروی متخصص نیاز دارید و این زنجیره باید کنار هم قرار گیرد تا به قدرت برسید و امروز صنایع دفاعی ما در این حوزه‌ها فعالند و به همین دلیل است که برای کشور اهمیت دارند.

مدیر عامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع تاکید کرد: مهمتر از تولید قدرت، عوامل تولید قدرت هستند لذا امروز در تمامی سازمان‌های صنعتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، ما در حوزه منابع انسانی، آموزش و پرورش آن ها، یادگیری تخصص‌های مورد نیاز، ایجاد مراکز تحقیقاتی و پژوهشی، انجام تحقیقات پایه و علمی و طراحی و تولید سامانه‌ها در حال فعالیت هستیم.

امیر رستگاری با اشاره به اینکه امروز در همه حوزه ها، صنایع دفاعی ما به تولید پایدار رسیده اند اظهار داشت: تولید قدرت ما در این حوزه مبتنی بر دانش، نیروی انسانی و تجهیزات داخلی است و این موضوعی است که دیگر از دست کشور خارج نخواهد شد و این توان، یک توان راهبردی است که می‌تواند تولید امنیت، قدرت و بازدارندگی ایجاد کند.

وی افزود: اگر صنایع دفاعی در کنار نیرو‌های مسلح قرار گیرد می‌تواند در چهار حوزه امنیت، سیاست، تولید علم دانش فناوری و اقتصاد مواد باشد.

تکمیل می‌شود...