شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#سازمان ملل#حافظ

افشای حقایق، اسرائیل را از سازمان ملل و روسیه عصبانی کرده است

افشای حقایق

در پی تأکید نماینده نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مبنی بر نقض قطعنامه ۱۷۰۱ توسط اسرائیل، رسانه‌های اسرائیلی حملات خود را علیه وی آغاز کردند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های اسرائیلی در حالی به استفانو دیل کول فرمانده یونیفل مستقر در مرز لبنان و فلسطین اشغالی حمله کردند که یک روز قبل از آن به‌دلیل اظهارات یک افسر عالی‌رتبه روسی در رابطه با شکست حمله هوایی اسرائیل به سوریه او را مورد آماج حملات خود قرار داده بودند.

روزنامه یسرائیل هیوم که در واکنش به تأکید فرمانده یونیفل مبنی بر نقض قطعنامه سازمان ملل توسط اسرائیل گزارشی را منتشر کرده است مدعی شد اصولاً قطعنامه ۱۷۰۱ برای مهار حزب‌الله و جلوگیری از قدرت گرفتن آن به تصویب رسیده است و فرمانده یونیفل جز سرکوب حزب‌الله هیچ اختیارات دیگری ندارد.

این رسانه عبری‌زبان به‌نقل از سفیر اسرائیل در سازمان ملل تأکید کرد: سخنان این مسئول سازمان ملل بسیار حساس و خطرناک است وظیفه یونیفل اخراج حزب‌الله از لبنان است نه چیز دیگر.

از سوی دیگر روزنامه یدیعوت آحارانوت هم در واکنش به اظهارات افسر عالی‌رتبه روسی در مورد رهگیری ۹۱ درصد از موشک‌های شلیک‌شده در تجاوز اخیر جنگنده‌های اسرائیلی به سوریه ادعا کرد، روس‌ها از هر حادثه‌ای برای بازاریابی تسلیحات خود استفاده می‌کنند.

به‌زعم رون بن یاشای نویسنده این تحلیل وقتی روسیه اعلام می‌کند پدافند سوریه که سامانه‌های روسی در اختیار دارد، موشک‌های اسرائیل را رهگیری و سرنگون کرده است در واقع این اطلاعات باعث فروش بالاتر این سامانه‌ها در سطح جهان و منطقه می‌شود.

این تحلیل‌گر با اعتراف ضمنی به عدم کارآمدی سامانه‌های پدافندی آمریکایی و اسرائیلی نوشت: در زمان حاضر کشورهایی همچون امارات متحده عربی، هند و اخیراً ترکیه ترجیح داده‌اند از سامانه‌های پدافندی روسی که در یک جنگ واقعی در سوریه کارایی خود را نشان داده است برای خود خریداری کنند.

منبع: تسنیم