شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#دولت#افغانستان#وزیر دفاع

اعتراف وزیر دفاع آمریکا به ناتوانی درباره پیش‌بینی سرعت سقوط دولت افغانستان

آمریکا

وزیر دفاع آمریکا یک هفته پس از سقوط دولت اشرف غنی، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که هیچ‌کس پیش‌بینی نمی‌کرد که دولت افغانستان ظرف ۱۱ روز سقوط کند.

به گزارش مشرق، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه خبری ABC اعلام کرد که سقوط دولت اشرف غنی ظرف ۱۱ روز، اتفاقی بود که کسی در آمریکا آن را پیش‌بینی نکرده بود.

لوید آستین در این خصوص به مجری شبکه خبری ABC گفت: «بسیار دشوار بود که پیش‌بینی دقیقی از این موضوع داشته باشیم. همه چیز ظرف یک دوره تقریباً ۱۱ روزه اتفاق افتاد. می‌دانید، هیچ‌کس پیش‌بینی نمی‌کرد که دولت افغانستان ظرف ۱۱ روز سقوط کند.»

وی افزود: «پیش از آن‌که شبه‌نظامیان طالبان کابل را تصرف کنند، ارزیابی‌هایی که من مشاهده می‌کردم حاکی از این بود که سقوط دولت افغانستان می‌تواند چندین ماه یا حتی یک تا دو سال طول بکشد.»

دولت بایدن پس از خروج مفتضحانه نیروهای آمریکایی از افغانستان که با تصرف کابل توسط طالبان همراه شد، به‌شدت از سوی محافل سیاسی و رسانه‌های آمریکایی تحت فشار است.

در حالی که حدود یک هفته از تصرف کابل توسط طالبان می‌گذرد، همچنان تعداد قابل‌توجهی از اتباع آمریکایی نتوانسته‌اند از افغانستان خارج شوند؛ اتباعی که مقامات دولت آمریکا از تعداد دقیق آنها ابراز بی‌اطلاعی کرده‌اند!

با این حال، روز گذشته جان کربی سخنگوی پنتاگون در یک نشست خبری تأکید کرد که لوید آستین وزیر دفاع آمریکا قصد ندارد به دلیل تحولات اخیر افغانستان از سمت خود استعفا کند.

منبع: تسنیم