شهرخبر

درخواست ریاض از طالبان و دیگر طرف‌ها در افغانستان

عربستان

نماینده عربستان در سازمان همکاری اسلامی و دبیر کل این سازمان ابراز امیدواری کردند که گروه طالبان و دیگر طرف‌های افغانستانی برای دستیابی این کشور به ثبات و آرامش با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش مشرق، نماینده عربستان سعودی نزد سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد که عربستان از گروه طالبان و همه طرف‌های افغانستانی می‌خواهد برای حفظ امنیت و ثبات در همه خاک این کشور با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش روسیا الیوم، «صالح بن حمد السحیبانی» نماینده دائمی عربستان سعودی در سازمان همکاری اسلامی طی نشست امروز این سازمان درباره افغانستان گفت: عربستان از جنبش طالبان و همه طرف‌های افغانستانی می‌خواهد برای حفظ امنیت و ثبات در همه خاک جمهوری افغانستان و حفظ جان‌ها و اموال همکاری کنند.

وی افزود: عربستان بر موضع استوار و تاریخی خود در حمایت از برقراری صلح و ثبات و ایجاد همبستگی و یکپارچگی صفوف در افغانستان تاکید می‌کند.

نماینده عربستان ادامه داد: عربستان از جامعه بین المللی می‌خواهد که برای حمایت از اقدامات فوری بشردوستانه در افغانستان دست به دست یکدیگر داده و فورا وارد عمل شوند و از تلاش‌ها برای توسعه، ثبات و بهبود اوضاع به نحوی که به دستیابی به امنیت و ثبات کمک کند، حمایت کنند.

از سوی دیگر، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز در این نشست تصریح کرد: بازگرداندن امنیت و برقراری صلح و ثبات در افغانستان مساله‌ای فوری است  تا وضعیت به حالت عادی برگردد و حقوق همه مردم افغانستان مصون بماند.

یوسف العثیمین گفت: ما کاملاً متقاعدیم که جامعه بین المللی، شورای امنیت، شرکا و نهادهای منطقه‌ای باید فوراً برای ارائه هر نوع پشتیبانی و مساعدت به منظور پایان دادن به خشونت و اطمینان از برقراری امنیت، نظم عمومی و ثبات در افغانستان تلاش کنند.

او در پایان تاکید کرد: جامعه بین المللی و سازمان همکاری اسلامی انتظار دارند که مقامات افغانستان برای ارتقای گفت‌وگوی همه جانبه بین همه اقشار جامعه، دستیابی به آشتی ملی و احترام به معاهدات و موافقت‌نامه‌های بین المللی تلاش کنند.

منبع: فارس