شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انگلیس#حقوق‌های نجومی#نتایج

ماجرای حقوق‌های نجومی مدیران انگلیس

مدیران

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد متوسط درآمد سالانه مدیران عامل شرکت‌ها در انگلیس 86 برابر درآمد کارمندان است.

به گزارش مشرق به نقل از راشا تودی، بنا به اعلام مرکز حقوق‌های نجومی انگلیس که یک اندیشکده و مرکز تحقیقات درباره عملکرد شرکت‌ها است، به طور متوسط در سال ۲۰۲۰ مدیران عامل شرکت‌ها در انگلیس ۳.۷ میلیون دلار حقوق دریافت کرده‌اند. متوسط حقوق کارمندان هم تنها ۴۲ هزار و ۹۰۰ دلار در سال بوده است، با این حساب متوسط درآمد مدیران ۸۶ برابر کارمندان بوده است.

این در حالی است که تازه در سال ۲۰۲۰ متوسط پرداختی به مدیران عامل ۱۷ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ کاهش داشته است. در سال ۲۰۱۹ آنها به طور متوسط ۴.۴۳ میلیون دلار دریافتی داشته‌اند.

مرکز حقوق‌های نجومی انگلیس می‌گوید: دلیل کاهش دریافتی مدیران عامل شیوع کرونا بوده است.

در گزارش این مرکز آمده است، بدون شک پایین آمدن میزان پرداختی به مدیران عامل به میزان قابل توجهی به خاطر شیوع ویروس کرونا و متعاقبا تعطیلی فعالیت‌های تجاری بوده است. شیوع کرونا تأثیرات بزرگی روی عملکرد شرکت‌ها داشته که البته میزان این تأثیر بستگی به حوزه‌ای بوده که شرکت‌ها در آن فعالیت داشته‌اند.

بنا به مطالعات انجام شده در سال ۲۰۲۰ مدیرعامل شرکت آسترازنکا که در زمینه تولید واکسن کرونا و بسیاری از محصولات دارویی فعالیت می‌کند، بیش از ۲۱ میلیون دلار دریافتی داشته است که ۵۰۰ برابر متوسط دریافتی کارمندان در انگلیس و ۱۹۷ برابر متوسط پرداختی به کارمندان در شرکت آسترازنکا بوده است.

بنا به اعلام یوک هیلدیارد، مدیر موسسه حقوق‌های نجومی انگلیس دریافتی‌های بسیار بالای مدیران عامل شرکت‌ها نشان‌دهنده گسترش شکاف بین ثروتمندان و افراد فقیر بیش از دیگر کشورهای اروپایی است.

منبع: فارس